Reklama stosuje socjotechnike. Jes to wpływ na ludzi, którymi reklama manipuluje. Do takich chwytów należą między innymi dodanie do reklamy postaci prestiżowej, przykładowo osobę z mediów(piosenkarza, aktora) z ktorzy kojarza sie ludziom z dobrymi postaciam z filmow oraz pieknymi piosenkami, wykorzystujac tutaj zasade lubienia i sympatii,/ lekarza, który kojarzy się klientom jako autorytet, tyle czasu spędził na edukacji, więc napewno zachwalając własciwosci produktu, napewno wie o czym mówi. Reklama wykorzystuje również "gratisy" , które zwodzą czlowiek, ponieważ wierzy, że od strony firmy dostaje coś za darmo, po czym czuje się zobowiązany do kupna danego towary. Jest to reguł wzajemności. Podsumowujac reklama manipuluje czlowiekiem tworząc nieprawdziwy obraz swojego produktu, wykorzystując naiwnośc klientów i ich wiare przykładowo w znakomita jakość towaru (jezeli reklamuja dany towar osoby bogate, znane , piekne) . Pozdrawiam:)
w Jaki sposób oddziaływuje na potencjalnego klienta "oszukańcza reklama" ? Prooosze o pomoc , parę zdań (4-5) ;)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź