Analiza i ocena sukcesu marki Monnari na polskim rynku.

Spis treści:


1. O firmie 3
2. Grupa docelowa 3
3. Źródła przewagi konkurencyjnej 3
4. Racjonalne i emocjonalne korzyści nabywcy 3
5. Positioning Statement 4
6. Przewidywane kierunki rozwoju 4


1. O firmie

Marka Monnari istnieje na polskim rynku od 1988 roku, kiedy to powstała spółka cywilna o tej samej nazwie. W kwietniu 2000 roku spółka przekształciła się w spółkę akcyjną Monnari Trade S.A. i pod tą nazwą funkcjonuje do dziś. Zajmuje się tworzeniem autorskich kolekcji odzieży, opartych na najnowszych trendach mody. W ciągu kilku lat Monnari Trade S.A. zbudowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek odzieżowych Monnari , z największą w Polsce w tym segmencie własną siecią salonów sprzedaży. Model biznesowy Spółki koncentruje się na budowie i zarządzaniu markami, projektowaniu kolekcji, działaniach marketingowych związanych z promocją marki oraz sprzedaży towarów, przy jednoczesnym outsourcingu produkcji i rozwoju sieci sprzedaży.



2. Grupa docelowa

Ambicją firmy jest ubieranie aktywnych kobiet po trzydziestce, ceniących modę i wygodę.
Propozycje Monnari trafiają do Pań poszukujących odzieży nowoczesnej, acz czerpiącej garściami z klasycznych wzorców. Kolekcje skierowane są głownie do mieszkanek dużych miast, o ponad przeciętnych możliwościach finansowych. Panie, do których adresowana jest odzież marki Monnari to kobiety z wyższym wykształceniem, o szerokich horyzontach myślowych otwarte na świat i napływające z niego trendy.
Perfekcyjnie uszyte z doskonałej jakości tkanin produkty są cenione przez osoby miłujące sobie luksus i wysoką jakość.



3. Źródła przewagi konkurencyjnej:

• pozycja rynkowa i kompetencje w segmencie mody damskiej.
• uznana i rozpoznawalna marka
• doświadczony zespół projektantów
• atrakcyjna lokalizacja salonów sprzedaży
• bogaty asortyment, odpowiadający nawet najbardziej wyrafinowanym gustom, nagradzany prestiżowymi wyróżnieniami



4. Racjonalne i emocjonalne korzyści nabywcy

Racjonalne:
• Wysoka jakość produktów - szlachetne tkaniny, takie jak naturalne jedwabie, wełny, kaszmiry,
• Atrakcyjne wzornictwo strojów spójne z najnowszymi trendami mody, uzyskane dzięki doświadczeniu zespołu projektantów,
• Bogaty asortyment, odpowiadający nawet najbardziej wyrafinowanym gustom, nagradzany prestiżowymi wyróżnieniami (nagroda Doskonałość Mody 2001 – 2003 2006),
• Wysokie kompetencje, doświadczenie i zaangażowanie zespołu,
• Atrakcyjne lokalizacje salonów sprzedaży – około 90-ciu punktów sprzedaży w najbardziej dostępnych i pożądanych miejscach, np. centrach handlowych,
• Uznana i rozpoznawalna marka (certyfikat Solidna firma – 2006 przyznawany godnym zaufania, rzetelnym i uczciwym firmom).

Emocjonalne:
• Zaspokojenie potrzeby przynależności do elity
• Prestiż
• Podbudowanie poczucia własnej wartości poprzez bycie lepszym od innych
• Ekspresja własnej indywidualności i emancypacja ekskluzywnego stylu życia
• Sprawienie sobie przyjemności płynącej z obcowania ze szlachetnymi tkaninami najwyższej jakości



5. Positioning Statement:

• Dla ponadprzeciętnie zamożnych kobiet po trzydziestym roku życia, preferujących tzw. nowoczesną klasykę, ceniących elegancję i prestiż oraz szlachetność tkanin.
• Monnari jest marką sieci damskich sklepów odzieżowych.
• która spełnia odzieżowe oczekiwania wymagających kobiet między trzydziestym a pięćdziesiątym rokiem życia.
• dlatego, że szybko i elastycznie reaguje na potrzeby rynku. Ponad to jest marką niezwykle kompetentną w segmencie mody damskiej, posiadającą sieć eleganckich i ekskluzywnych sklepów odzieżowych wraz z wykwalifikowaną kadrą pracowników, którzy podchodzą do klienta w sposób indywidualny.
• osobowość marki elitarna, ekskluzywna, elegancka, klasyczna


6. Przewidywanych kierunków rozwoju:

• Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży – w chwili obecnej firma Monnari liczy około 90-ciu salonów sprzedaży w kraju,
• Rozbudowa portfela marek i zwiększanie ich wartości – w 2006 spółka powiększyła się już o takie marki, jak: Pabia, Hansel & Mortensen,
• Ekspansja na nowe rynki – ekspansja zagraniczna,
• Wzmocnienie pozycji lidera w segmencie mody kobiecej +30,
• Zwiększanie lojalności klientek poprzez najwyższy poziom obsługi w salonach firmowych, niepowtarzalny klimat zakupów utrwalający emocje oraz indywidualny kontakt wykwalifikowanego personelu z klientem,
• Zwiększanie wartości firmy przez alianse lub przejęcia,
• Kreowanie oryginalnego „stylu Monnari” wpisującego się w światowe trendy,
• Promowanie marki firmy poprzez występowanie atrakcyjnych i sławnych kobiet w kampaniach reklamowych (obecnie - Claudia Schiffer).

Dodaj swoją odpowiedź