Przez odpowiednio ukształtowany wlot powietrze wpływa do silnika turbinowego dwuprzepływowego i zmniejsza w nim swoją prędkość zwiększając jednocześnie ciśnienie. Wchodzące powietrze w przedniej części silnika dzielone jest na dwa strumienie. Jeden przepływa po zewnętrznej stronie komory spalania powodując chłodzenie silnika i obniżając poziom hałasu, a drugi trafia do sprężarek. W sprężarkach strumień powietrza zostaje sprężony i przetłoczony do komory spalania, w której zostaje ogrzany. Powstałe w komorze gorące spaliny rozszerzają się częściowo w turbinie napędzając sprężarki, a częściowo w dyszy wylotowej którą opuszczają silnik łącząc się z pierwszym strumieniem. Wylatując z silnika z dużą prędkością strumienie wytwarzają ciąg (siłę odrzutu) powodujący ruch samolotu do przodu. Pozdrawiam
Pogoda i jej znaczenie w życiu człowieka
I. Wstęp
Pogoda to ogół zjawisk atmosferycznych zachodzących w danej chwili w dolnych warstwach atmosfery (głównie troposfery).
Jej stan określają składniki pogody (czyli fizyczne właściwości troposfery):
· temperatura powie...
Satelity itp.
Człowiek od wieków pasjonował się kosmosem. Chciał poznać otaczajcy go
wszechwiat. Księżyc, gwiazdy były przedmiotem fascynacji i badań już od
zarania dziejów. Ale dopiero rozwój techniki i nowoczesnych technologii w
Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na ...