1.zakres pomiarowy przyżądu 2.dokladnosc przyządu 3.co jest powodem popelniania bledów? 4jak obliczamy wartosc srednią i jak ją zaokrąglamy? 

1.zakres pomiarowy przyżądu 2.dokladnosc przyządu 3.co jest powodem popelniania bledów? 4jak obliczamy wartosc srednią i jak ją zaokrąglamy? 
Odpowiedź

1. Największa wartość danej wielkości jaką jest w stanie zmierzyć (i pokazać) przyrząd bez ryzyka uszkodzenia lub popełnienia błędu większego niż wynikający z jego klasy dokładności   2. Sciślej - chodzi tu chyba o klasę dokładności. Jest to parametr przyrządu ukazujący procentowo jaka jest maksymalna niepewność pomiaru w odniesieniu do zakresu przyrządu lub wielkości wskazanej. Innymi słowy mówi ona, że przyrząd nie może popełnić błedu większego niż niepewność wynikająca z klasy.   3. 1. Nieuwaga, niedokładność lub błąd odczytu lub interpretacji przez człowieka (tzw. błędy nadmiarowe, grube) 2. Niewłaściwa metoda pomiaru, układ pomiarowy, niewłaściwe warunki pomiaru, niewłaściwe parametry przyrządu (błędy systematyczne) 3. Błędy przypadkowe - nieujmowane w poprzednich grupach, o przyczynach nie dających się określić, szacowane wyłącznie metodami statystycznymi   4. Średnia arytmetyczna - suma składników podzielona przez ilość składników Średnia geometryczna - iloczyn czynników pod pierwiastkiem, przy czym stopień pierwiastka jest róny ilości czynników.   Zaokrąglenia: Załóżmy, że przybliżamy liczbę do 1 miejsca po przecinku:   1,78 -> 1,8 Jeśli na kolejnym miejscu po przecinku jest liczba >5 to liczbę poprzedzającą zwiększamy o 1. 1,73 -> 1,7 Jeśli na kolejnym miejscu po przecinku jest liczba <5 to ją po prostu odrzucamy. 1,75 -> 1,8 Teśli na kolejnym miejscu po przecinku jest liczba =5, a poprzedzająca jest nieparzysta, to zwiększamy ją do najbliższej parzystej. 1,65 - > 1,6 Jeśli na kolejnym miejscu po przecinku jest liczba =5, a poprzedzająca ją jest parzysta, to tą "piątkę" po prostu odrzucamy

Dodaj swoją odpowiedź