Jeśli da się ich ustawić czwórkami, to znaczy że liczba powinna być podzielna przez 4 bez reszty. [latex]436:4=109[/latex] Jak widać, dzieli się bez reszty. Teraz liczymy długość: Czwórki są ustawione co metr, czyli mamy: 4----4----4----4----4----4(----) 4 - czwórka uczniów ---- - metr za nimi Możemy założyć, że za każda czwórka wydłuża kolumnę o metr, ale ostatnia czwórka już tego nie zrobi, bo za nią nikt nie będzie stał. Musimy więc pomnożyć ilość czwórek razy ten metr i odjąć ten metr z ostatniej [ten metr w nawiasie za ostatnią czwórką]. [latex]109*1-1=108[/latex] ODP: Kolumna uczniów tej szkoły będzie miała 108 metrów długości.
436 - musismy sprawdzić czy ta liczba dzieli się przez 4. Zasada podzielności przez 4, patrzymy jaka jest liczba tworzona przez 2 ostatnie cyfry, tutaj "36" - 36 dzieli się przez 4 więc cała liczba też jest podzielna przez 4. Oznacza to, że wszystkich uczniów można ustawić czwórkami. Aby znać długość, musimy obliczyć ile będzie tych czwórek: 436 : 4 = 109 4 ---- = 3 -0 ---- 36 -36 ----- = = 1m za pierwszą parą 1m za drugą parą 1m za trzecią parą itd. Będzie 109 par. Za ostatnią parą nie potrzebujemy już metra odległości bo nikt tam nie będzie szedł więc kolumna będzie miała 108 metrów.
pomożecie mi w tym zadaniu domowym zad 10
pomożecie mi w tym zadaniu domowym zad 10...
pomożecie mi w tym zadaniu domowym z matematyki zad 8
pomożecie mi w tym zadaniu domowym z matematyki zad 8...