jaki jest system nauczania i oceniania w Austrii ? (dajcie długą odpowiedź, bo ma być prezentacja na min. 15 slajdów)

jaki jest system nauczania i oceniania w Austrii ? (dajcie długą odpowiedź, bo ma być prezentacja na min. 15 slajdów)
Odpowiedź

System edukacyjny w Austrii Obowiązek szkolny w Austrii trwa 9 lat. Dziecko może się też uczyć w domu, ale  wtedy po zakończeniu każdego roku szkolnego musi przystąpić do egzaminu  zaliczającego dany rok. Uczniowie, którzy po 9 latach edukacji nie kontynuują nauki w szkole, tylko idą do pracy muszą obowiązkowo uczestniczyć w kursach  doskonalenia zawodowego, trwających zwykle 3 lata. W ostatnich latach dokształca  się na nich tylko ok. 1 % młodzieży. Obowiązkowa edukacja rozpoczyna się po  ukończeniu szóstego roku życia. I etap edukacji - szkoła podstawowa lub klasa wstępna - przygotowawcza, zależnie  od stopnia dojrzałości szkolnej. Po pozytywnym ukończeniu czwartej klasy  uczniowie przechodzą do następnego etapu edukacji, jakim jest szkoła średnia, II etap edukacji - czteroletnia niższa szkoła średnia, ogólnokształcąca. Trafia tam ok. 70 proc. uczniów po pozytywnym ukończeniu czterech lat nauki w  szkole podstawowej. Podstawą przyjęcia jest świadectwo bez ocen niedostatecznych  (5 - niedostateczna, 4-dostateczna, 3-satysfakcjonująca, 2-dobra, 1-bardzo  dobra). Uczniowie, którzy na świadectwie ukończenia czwartej klasy mają z języka  niemieckiego, obcego i matematyki oceny bardzo dobre (ok. 30 proc. uczniów),  kontynuują naukę po szkole podstawowej w ośmioletnich szkołach średnich  akademickich. W pierwszych latach nauki w szkole średniej możliwe jest  przeniesienie uczniów mających najlepsze wyniki w nauce, ze szkoły  ogólnokształcącej do akademickiej. Uczniowie, którzy nie radzą sobie w szkole średniej akademickiej mogą być natomiast przeniesieni do szkoły  ogólnokształcącej. W szkołach ogólnokształcących uczniowie obok tradycyjnych  przedmiotów mają przedmioty zawodowe, w tym obowiązkową liczbę godzin ćwiczeń. Ok. 60 proc. uczniów kontynuuje naukę przez następne cztery lata, na wyższym  kursie szkoły o profilu akademickim. Pozostali przechodzą do różnych typów  szkolnictwa zawodowego. W sumie ok. 80 proc. populacji na poziomie wyższej  szkoły średniej uczy się w szkołach zawodowych. Szkoły zawodowe dzielą się na: dające wyłącznie dyplom zawodowy niższego stopnia (czteroletnie) lub dające  dyplom zawodowy wyższego stopnia i prawo przystąpienia do egzaminu maturalnego  (pięcioletnie). Matura i szkoły wyższe Egzamin maturalny (Reifeprufung) jest egzaminem państwowym. Składa się z trzech  lub czterech egzaminów pisemnych i trzech lub czterech egzaminów ustnych, w  zależności od typu szkoły. Od 1993 r. zaczęto wprowadzać egzaminy  międzyprzedmiotowe, łączące elementy wiedzy z kilku przedmiotów. Uczniowie mają prawo decydowania o tym, jaki typ egzaminu zdawać. Wszyscy absolwenci, którzy  pozytywnie zdadzą egzamin maturalny, mają prawo podjąć studia. Niektóre uczelnie  (artystyczne, sportowe), gdzie wymagane są specyficzne umiejętności związane z  profilem szkoły, przeprowadzają dodatkowe egzaminy sprawdzające.

System edukacyjny w Austrii Obowiązek szkolny w Austrii trwa 9 lat. Dziecko może się też uczyć w domu, ale  wtedy po zakończeniu każdego roku szkolnego musi przystąpić do egzaminu  zaliczającego dany rok. Uczniowie, którzy po 9 latach edukacji nie kontynuują nauki w szkole, tylko idą do pracy muszą obowiązkowo uczestniczyć w kursach  doskonalenia zawodowego, trwających zwykle 3 lata. W ostatnich latach dokształca  się na nich tylko ok. 1 % młodzieży. Obowiązkowa edukacja rozpoczyna się po  ukończeniu szóstego roku życia. I etap edukacji - szkoła podstawowa lub klasa wstępna - przygotowawcza, zależnie  od stopnia dojrzałości szkolnej. Po pozytywnym ukończeniu czwartej klasy  uczniowie przechodzą do następnego etapu edukacji, jakim jest szkoła średnia, II etap edukacji - czteroletnia niższa szkoła średnia, ogólnokształcąca. Trafia tam ok. 70 proc. uczniów po pozytywnym ukończeniu czterech lat nauki w  szkole podstawowej. Podstawą przyjęcia jest świadectwo bez ocen niedostatecznych  (5 - niedostateczna, 4-dostateczna, 3-satysfakcjonująca, 2-dobra, 1-bardzo  dobra). Uczniowie, którzy na świadectwie ukończenia czwartej klasy mają z języka  niemieckiego, obcego i matematyki oceny bardzo dobre (ok. 30 proc. uczniów),  kontynuują naukę po szkole podstawowej w ośmioletnich szkołach średnich  akademickich. W pierwszych latach nauki w szkole średniej możliwe jest  przeniesienie uczniów mających najlepsze wyniki w nauce, ze szkoły  ogólnokształcącej do akademickiej. Uczniowie, którzy nie radzą sobie w szkole średniej akademickiej mogą być natomiast przeniesieni do szkoły  ogólnokształcącej. W szkołach ogólnokształcących uczniowie obok tradycyjnych  przedmiotów mają przedmioty zawodowe, w tym obowiązkową liczbę godzin ćwiczeń. Ok. 60 proc. uczniów kontynuuje naukę przez następne cztery lata, na wyższym  kursie szkoły o profilu akademickim. Pozostali przechodzą do różnych typów  szkolnictwa zawodowego. W sumie ok. 80 proc. populacji na poziomie wyższej  szkoły średniej uczy się w szkołach zawodowych. Szkoły zawodowe dzielą się na: dające wyłącznie dyplom zawodowy niższego stopnia (czteroletnie) lub dające  dyplom zawodowy wyższego stopnia i prawo przystąpienia do egzaminu maturalnego  (pięcioletnie).

Dodaj swoją odpowiedź