f1-siła np 30 f2-siła np 10 ... siła równoważąca się musi wynosić 40 ... strzałkę trzeba dorysować w przeciwną stronę , lecz nad f1 musi być też w przeciwną stronę .
Siła równowarząca to jest siła która : -Ma taki sam pónkt przyłożenia -ten sam kierónek (pionowy lub poziomy) -inny zwrot ( prawo-lewo lub góra-dół) (jeżeli jedna siła działa w prawo to siła równoważaca dziła w lewo a jażeli sił adziała w góre to siła równowazaca działa w dół) -mają tą samą wartorć (np. jezeli siła dziła z siła 3N to siła równoważaca też działa z siął 3N) nie wiem jak ci to tutaj narysować wiec mój rysunek bedzie taki dziwny- siła f1 a siła f2 to siła równowarząca: <----------*----------> f1 f2 (gwiazdka to punkt przyłożenia czyli punkt z gtórego dana siła wyczhodzi) jak na rysunku widać : -obie siły mają ten sam kierunek (pionowy) -mają inne zwroty(f1-lewo f2-prawo. to jest tak jakby dwóch chłopców ciagnęło linę z taka samą siłą np. 4N. jeżeli trudno ci to zrozumieć wyobraż sobie ze piegasz po podwórku i ciagniesz za soba line a nagle przychodzi twój kolega i zaczyna ciagnąć twoja linę w drugą stronę. tu ciągniesz linę z siła 4N i twój kolega również z siła 4N. wtedy lina stoi w miejscu ponieważ oboje ciągniecie z taka samą siła) _ działają z taka samą siła Do tego działania musiz dorysować takie same siły czyli jeżeli na rysunku w twojej ksiazce siła f1 ma 3cm to musisz dorysować równierz kreske o długosci 3cm i oczywiscie strzałke w drugą stronę. źródłem tej siły jest siła w jakiej chłopcy pchaja biórko . Jest to siła równowarząca. Jeżeli chcesz obliczyc z jaką siłą w sumie pchaja chłopcy musisz dodac obie siły do siebie ( jezeli np. chłopiec z siął f1 pcha o sile 3N a chłopiec z siłą f2 pcha z siła 2N to musisz dodać 3N+2N=5N chłopcy w sumie pchają z siął 5N ) mam nadzieje za pomogłam i wyjaśniłam ci trochę tą fizykę ;)