Coś takiego znalazłem: Zasady poprawnego redagowania tekstu 1.Pamiętaj o podziale tekstu na akapity. Akapit to fragment tekstu stanowiący logiczną całość. Istnieją dwa sposoby wyróżniania w tekście akapitów: •przez wcięcie pierwszego wiersza (nie robi się wcięcia pierwszego akapitu po tytule lub śródtytule). •przez zwiększenie odstępu przed akapitem. Powinieneś zdecydować się, czy akapity w całej pracy będziesz wyróżniać poprzez wcięcie pierwszego wiersza, czy poprzez zwiększony odstęp między nimi. 2. Nie zostawiaj na końcu wiersza samotnych liter (w fachowej literaturze nazywa się je bękartami). 3. Nie pozostawiaj pojedynczych wierszy na końcu lub na początku strony (w fachowej literaturze nazywa się je wdowami). 4. Nie wstawiaj spacji przed znakami interpunkcyjnymi: przecinkiem, kropką, średnikiem, wykrzyknikiem, znakiem zapytania oraz po nawiasie (cudzysłowie) otwierającym i przed nawiasem (cudzysłowem) zamykającym. 5. Nie stawiaj kropki na końcu tytułów. Zaleca się, by tytuły mieściły się w jednym wierszu. Nie numeruj tytułów: Spis treści, Wstęp, Literatura, Załączniki. Liczebniki występujące w tekście pisz słownie. Pisz: dwie szkoły, pięciu uczniów, drugi sposób, pierwsze miejsce itp. Stosuj jedynie skróty ogólnie przyjęte i nie budzące wątpliwości. Do takich między innymi należą: br. (bieżącego roku), cd. (ciąg dalszy), ds. (do spraw, ale nie d/s), itd. (i tak dalej), itp. (i tym podobne), jw. (jak wyżej), m.in. (między innymi), np. (na przykład), nr (numer), pt. (pod tytułem), tj. (to jest), nt. (na temat), tzn. (to znaczy), tzw. (tak zwane), Nie należy natomiast stosować skrótów typu n-l (nauczyciel), proc. (procent), wg (według). Nie nadużywaj wielkich liter. Wielkimi literami piszemy pełne nazwy własne urzędów, instytucji, organizacji. Jednak jeżeli nazwy te występują jako wyrazy pospolite, piszemy je małą literą. Małą literą piszemy również tytuły naukowe i zawodowe (np.: inżynier, doktor, profesor) oraz nazwy godności czy stanowisk, np.: minister, dyrektor, wójt. Przykłady: Szkoła Podstawowa w Rybniku, ale: w naszej miejscowości jest szkoła podstawowa; Rada Pedagogiczna Szkoły Podstawowej w Rybniku, ale: w szkole działa rada pedagogiczna. Nie nadużywaj możliwości, jakie daje stosowanie techniki komputerowej. Praca musi być przede wszystkim czytelna. Strony powinny mieć pewną harmonię, ład i porządek. Wszystkie nagłówki o tym samym poziomie w hierarchii tytułów (np. wszystkie nagłówki rozdziałów) powinny mieć w całej pracy jednakowy wygląd. Nie należy stosować zbyt wielu rodzajów czcionek na stronie. Wszelkie wyróżnienia powinny oddziaływać na zasadzie kontrastu: należy łączyć czcionkę cienką z grubą, małą z dużą itp. Na ogół korzysta się z dwóch krojów czcionek.Standardowo są to czcionki Times New Roman i Arial. Czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 (lub 11) punktów pisana jest większość publikacji w książkach, gazetach. Jest to tzw. czcionka szeryfowa, gdyż znaki zawierają charakterystyczne, poszerzone zakończenia kresek w literze (tzw. szeryfy). Ułatwia to czytanie tekstu. Z kolei czcionka Arial jest przykładem czcionki bezszeryfowej i jest wykorzystywana przede wszystkim do pisania nagłówków czy tytułów wtekstach drukowanych. Rozmiar czcionki zależy od hierarchii nagłówka. Czcionka bezszeryfowa, taka jak Arial, Tahoma czy Verdana są zalecane do
OMOW ZASADY POPRAWNEGO REDAGOWANIA TEKSTU.
OMOW ZASADY POPRAWNEGO REDAGOWANIA TEKSTU....