Czy reklamy, w których pojawiają się motywy baśniowe zachęcają odbiorce do zakupu reklamowanego produktu? (rozprawka)  Nie musicie pisać całej rozprawki. Po prostu podajcie mi dobre argumenty ;)  

Czy reklamy, w których pojawiają się motywy baśniowe zachęcają odbiorce do zakupu reklamowanego produktu? (rozprawka)  Nie musicie pisać całej rozprawki. Po prostu podajcie mi dobre argumenty ;)  
Odpowiedź

1) Gdy konsument zobaczy w reklamie postać baśniową, przypomni mu się szczęśliwe zakończenie historii i podświadomie dojdzie do wniosku, że produkt zapewni mu szczęście.Reklamodawcy by efektywnie komunikować się z odbiorcami, wybierają głównie motywy z bajek, które są bardzo dobrze znane. Odbiorcy reklam znają konwencję baśni i wiedzą, że baśń się dobrze skończy dla dobrego, głównego bohatera. 2) Postacie ludzkie i przedmioty pojawiające są w reklamie uosabiają pragnienia odbiorcy. Świat reklamowy jest światem marzeń statystycznego odbiorcy. Postacie pojawiające się w reklamie to postacie zenętrznie ładne, bądź dobrze się nam kojarzące.Postaci reklamowe są jednoznaczne: ich celem jest szczęśliwe życie, które osiągają dzięki produktowi. 3) Ludzie lubią element magii ( cudowny krem króry wygładza na naszych oczach zmarszczki, herbatki odchudzające, które od razu odchudzają naszą bohaterkę- to wszystko magia), a gdzie będzie więcej magii która daje zadowolenie jak nie w baśniach. 4)Baśniowe postacie występujące w reklamach są łatwo rozpoznawalne. Podkreślone zostają ich najbardziej charakterystyczne cechy, po których możemy je rozpoznać. Kopciuszka można bez trudu poznać po braku pantofelka i bajecznej karocy. (np. KOpciuszek reklamować może buty, pastę do butów)Główny bohater osiąga szczęście ale nie takie jak w baśni ale powodem jego szczęscia jest produkt reklamowany. 5) główna postać to najczęściej kobieta, gdyż śliczna kobieta, mocno wymalowana sprzeda wszystko. KOjarzy się z estetyką, pragnieniem.. 6)Najlepszym przykładem, reklam z urzyciem postaci baśniowych, to zabawki- reklamy dziecięce. 7) Często poszczególen baśnie kojarzą nam się z naszym dzieciństwe i z tym co beztrpskie i piękne, ablo pamiętamy jak mama czytała nam te baśnie. Przy takim skojarzeniu jak nie kupić tego oferowanego produktu. 8)Pojawienie się w reklamie baśniowej postaci może wywołać u odbiorcy uczucie bliskości: konsument wie, kto jest dobry i cieszy się, gdy widzi że baśniowa postać osiąga szczęście, KOnsument odbiera tę reklamę w ten sposób :jeśli kupisz ten produkt – będziesz żyć jak w bajce  

Dodaj swoją odpowiedź