Alternator, jest to prądnica synchroniczna prądu przemiennego. Funkcje: -Dostarczenie energi elektrycznej do świec zapłonowych -Dostarczanie energi do odbiorników energi zamontowanych w pojeździe -Ładowanie akumulatora podczas jazdy(poprzez układ prostowniczy i układ stabilizujący) Alternator(prądnica synchroniczna) jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze jest jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne, tak by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające przez uzwojenia statora (stojana). Parametry podane w tekscie powyżej są tylko ogólne. Resztę prametrów trzeba odczytać z tabliczki znamionowej poszczególnego alternatora.
Napisz funkcje i parametry techniczne alternatora.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź