Z tradycyjnej interpretacji marketingu można wywnioskować, że celem marketingu jest takie wywarcie wpływu na konsumenta, by zakupił produkt bez względu na potrzeby, jakie odczuwa. Natomiast współczesne ujęcie marketingu szerzej przedstawia cele marketingu, ponieważ koncentruje uwagę przedsiębiorstwa na kliencie. Do celów tych należą przede wszystkim: 1. Określanie i zaspokajanie potrzeb konsumentów tak, aby firma osiągnęła zysk. Trzeba więc dobrze poznać klienta, by zauważyć jego pragnienia, aby móc im sprostać, tworząc odpowiedni dla niego produkt (usługę). Dzięki dobremu rozpoznaniu rynku firma może się rozwijać i osiągać większe zyski, gdyż przyciąga wówczas dużo klientów, którzy kupują jej wyroby (usługi). 2. Budowanie dobrych relacji z klientami. Oprócz samego rozpoznania i zaspokajania potrzeb konsumentów istotne jest, aby zdobywać ich lojalność, trzeba dbać o dobry wizerunek firmy, ponieważ konkurencja we współczesnym rynku jest ogromna i bardzo łatwo można stracić klienta. Dobre relacje z klientami przynoszą korzyści w dłuższym czasie. 3. Wzbudzenie i utrzymywanie u klienta nowej potrzeby, co jest związane z wejściem na rynek nowego produktu, dotąd nieznanego. Dzięki popytowi na nowy produkt (usługę) przedsiębiorstwo się rozwija i ma możliwości powiększenia swojego zysku.
Omów istotę i cel marketingu w działalności gospodarczej Tax max 5 zdan. Nie długie proszę. Na prawdę nie długie bo to na pamięc mam się nauczyć.
Omów istotę i cel marketingu w działalności gospodarczej Tax max 5 zdan. Nie długie proszę. Na prawdę nie długie bo to na pamięc mam się nauczyć....