Pismo reklamacyjne wie ktos jak napisac poprawnie??

Pismo reklamacyjne wie ktos jak napisac poprawnie??
Odpowiedź

REKLAMACJA z tytułu 2-letniej odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową   W dniu ............................. r. zawarła/em z Państwem umowę sprzedaży ........................ (towar konsumpcyjny) za kwotę ............ PLN. Niestety, przedmiotowy towar posiada obecnie następujące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową: - - -             Z uwagi na ww. niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, zgodnie z treścią przepisu art. 8 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), oczekuję usunięcia niezgodności poprzez skuteczną naprawę lub wymianę towaru, w terminie 14 dni od daty otrzymania tego pisma. Bezskuteczny upływ ww. terminu będzie równoznaczny z odstąpieniem przeze mnie od przedmiotowej umowy i żądaniem zwrotu równowartości uiszczonej ceny. Niniejsze pismo zostaje dostarczone sprzedawcy wraz z towarem, celem rozpatrzenia i załatwienia reklamacji.   Z poważaniem,

Piano oferuje dzisiaj dostęp do 186 nowych artykułów. JUŻ OD 9,90 ZŁ - KLIKNIJ TUTAJ ZALOGUJ SIĘ gazetalubuska.pl regiodom regiopraca regiomoto strefa imprez strefa biznesu regiopedia portal na komórkę Lubuskie - informacje, artykuły, wydarzenia - gazetalubuska online Premium Forum Randki Rabaty Alarm Pogoda Wiadomości Sport Biznes Praca Moto Dom Imprezy Styl życia Gry Turystyka Ogłoszenia reklama Jesteś tu: Strona główna Porady Artykuł A A A tagi: jak napisać reklamację porady reklamacje Jak napisać reklamację Dodano: 25 listopada 2008, 0:10 Autor: (kb) Podpowiadamy, co musi się znaleźć w takim piśmie, by dobrze chroniło również i twoje interesy, a nie tylko sprzedawcy. Podziel się     Przeczytaj więcej Internauci kulają ze śmiechu na forum "GL” z niesamowitej obniżki w markecie Koniec problemów Polaków z reklamacją sprawunków za Odrą Jak zareklamować adidasy Nie chcą naprawić pieca na gwarancji Jak wycofać się ze sprzedaży wysyłkowej, przez internet, na prezentacjach Jak złożyć reklamację na nieudane wczasy   Artykuł premium artykuł premiumJak zaoszczędzić tysiące na rachunkach za prąd Ważne informacje Aby reklamacja była skuteczna, muszą się w niej znaleźć podstawowe informacje: 1 Nagłówek - "Reklamacja towaru niezgodnego z umową”. 2 Data sporządzenia pisma. 3 Twoje imię, nazwisko i adres. Możesz podać również numer telefonu. 4 Data nabycia towaru, jego nazwa, cena oraz dowód zakupu. Trzeba wpisać numer rachunku i mieć przy sobie jego oryginał (kopię możesz też zrobić i zostawić sobie w domowym archiwum). 5 Opis niezgodności towaru z umową - w tym punkcie piszesz, dlaczego dany towar nie spełnia twoich oczekiwań. Na przykład, że buty się rozkleiły po miesiącu chodzenia. 6 Kiedy ta niezgodność została stwierdzona. Pamiętaj, że w przypadku stwierdzenia wady na jej zgłoszenie masz zgodnie z prawem dwa miesiące. Uważaj, by nie przekroczyć tego terminu, bo wtedy tracisz uprawnienie do reklamacji tej wady. 7 Tu opisz swoje żądania jako reklamującego. Za pierwszym razem możesz domagać się nieodpłatnej naprawy towaru lub jego wymiany na nowy. Pamiętaj, że wybór zależy jedynie od ciebie. Zwrotu pieniędzy lub obniżki ceny możesz domagać się od początku jedynie wtedy, gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe, zbyt kosztowne lub narażałyby cię na znaczne niedogodności. 8 Podpisz się odręcznie. Terminy reklamacji Na jej złożenie masz dwa lata od chwili kupna danego towaru (w przypadku rzeczy używanej kupujący i sprzedawca mogą skrócić ten czas do roku). Pamiętaj jednak, że w przypadku stwierdzenia wady na jej zgłoszenie masz najwyżej dwa miesiące. Gdy przekroczysz ten termin, sprzedawca nie będzie ponosił za nią odpowiedzialności. Radzimy zgłaszać reklamację na piśmie, aby w razie wątpliwości wykazać fakt zawiadomienia sprzedawcy. Sprzedawca musi ustosunkować się do twojej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych - liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyłeś. Jeśli nie udzielił ci odpowiedzi, oznacza to uznanie reklamacji! Powinna być wówczas załatwiona tak, jak to napisałeś w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób masz otrzymać odpowiedź. Dlatego należy to ustalić i zapisać w reklamacji. Musisz też wiedzieć, że 14-dniowy czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Często jest to pole konfliktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne. Brak odpowiedzialności Sprzedawca nie może w umowie zawartej z tobą napisać, że nie będzie odpowiadał za towar bądź w jakikolwiek sposób tę odpowiedzialność ograniczyć. Ty również nie możesz zwolnić sprzedawcy z tej odpowiedzialności. Nawet jeśli napisałeś, że wiesz o wszelkich niezgodnościach towaru z umową.   Mam nadzięję ,że pomogłąm ? Liczę na naj ! :P  

Dodaj swoją odpowiedź