1.ślimaki -głowa -woreczek trzewiowy - noga - dwie pary czułków 2. małże -noga -worek trzewiowy 3.głowonogi -głowa -woreczek trzewiowy -ramiona z przyssawkami
małże -> brak głowy , klinowata noga , worek trzewiowy z płaszczem w postaci 2 płatów po obu stronach , muszla dwuklapowa -> połowki połączone na grzbiecie zawiasem i wiązadłem tworzą regularne grudki substancji perłowej , syfon wlotowy i wylotowy - filtratory ślimaki -> muszla spiralnie skręcona lub jej brak , wyodrębniona głowa, noga z podeszwą, , na głowie czułki - lądowe 2 pary , wodne 1 ), pęcherzykowate oczy . głowonogi ->noga podzielona na ramiona z przyssawkami ( czasami haczyki , kolce ) i lejek , muszla w pełni wykształcona lub zredukowana , u ośmiornic zanikła całkowicie ; najlepiej rozwinięty układ nerwowy (centralny mózg ) - > zdolność do uczenia się , koordynacji działań w grupie , tańce godowe
Wymień cechy które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki, małże i głowonogi
Wymień cechy które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki, małże i głowonogi...
B) Na podstawie informacji z podręcznika i zamieszczonych powyżej fotografii wymień cechy , które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki , małże i głowonogi tajemnice przyrody ćw.str 82 b)
B) Na podstawie informacji z podręcznika i zamieszczonych powyżej fotografii wymień cechy , które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki , małże i głowonogi tajemnice przyrody ćw.str 82 b)...
Wymień cechy,które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki, małże i głowonogi.
Wymień cechy,które pozwalają odróżnić od siebie ślimaki, małże i głowonogi....