PEŁNY OPIS REKLAMY SPOŁECZNEJ 30 sekundowy spot promujący bezpłatne badania cytologiczne, skierowany do kobiet od 25 do 59 roku życia.(Populacyjny Program Profilaktyki i Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych). Spot przedstawia dziesięć różnych kobiet (jest to nawiązanie do informacji, że codziennie, dziesięć kobiet okazuje się chorych na raka szyjki macicy). Poszczególne kobiety (w różnym przedziale wieku i o różnych statusach społecznych) widzimy w różnych sytuacjach życiowych. Off, który pojawia się na tych mikro scenkach, jest serią rożnego rodzaju wymówek, dlaczego nie chcą czegoś zrobić. Konstrukcja jest zbudowana na kontrze tzn. dopiero w finale dowiadujemy się czego dotyczyły usłyszane przez nas „wymówki”, czyli dlaczego kobiety nie chcą poddać się bezpłatnemu, profilaktycznemu badaniu. Reklama społeczna została wyprodukowana przez Dom Produkcyjny TANDEM TAREN - TO
Były prezydent Republiki Południowej Afryki Nelson Mandela jest znany na całym świecie. Fundacja jego imienia postanowiła uhonorować innych działaczy, których zasługi dla RPA również są ogromne. Dzięki kampanii organizacja promuje swoją działalność i prezentuje sylwetki dwóch osób, które także są symbolami walki o demokrację i poprawę życia w swoim kraju. Pierwszym z nich jest Steve Biko – działacz zwalczający apartheid.Zmarł na skutek odniesionych obrażeń po pobycie w więzieniu i torturach, których dopuścił się ówczesny rząd RPA. Plakat upamiętniający Biko opisuje historię, która doprowadziła do jego tragicznej śmierci i jednocześnie informuje, że nikt nie jest tylko obserwatorem – zawsze można coś zmienić. Druga postać to Zackie Achmat – aktywista społeczny, działający na rzecz ludzi chorujących na AIDS i nosicieli HIV. Założyciel i prezes Treatment Action Campaign – organizacji skupiającej się na walce ze śmiercionośną chorobą. Achmat odmawiał przyjmowania leków antyretrowirusowych, dopóki nie zaczęły być one powszechnie dostępne dla ludności RPA. To dzięki niemu walka z AIDS w RPA stała się łatwiejsza. Oba plakaty opierają się głównie na tekście. Połowę obrazu zajmują nakreślone odręcznie zdania, w przypadku Biko – słowa biernego obserwatora, natomiast na drugim – wypowiedź, która wydaje się pochodzić od samego Achmata. Na samym dole można przeczytać więcej na temat tragicznej śmierci Steve’a Biko i działań Zackiego. Tekst uzupełniają obrazy, nagiego, skulonego mężczyzny (budzącego skojarzenia z bitym więźniem) i, na drugim, kontury osób na wózkach inwalidzkich.