Wymień pięć czynników(poza podwyżką płacy), którymi możesz motywować swoich pracowników do lepszego wykonania zadań. Który sposób motywowania jest najskuteczniejszy? Uzasadnij swój wybór

Wymień pięć czynników(poza podwyżką płacy), którymi możesz motywować swoich pracowników do lepszego wykonania zadań. Który sposób motywowania jest najskuteczniejszy? Uzasadnij swój wybór
Odpowiedź

Pracownika, poza podwyżką płac możemy motywować np. dobrym samochodem służbowym, telefonem komórkowym bez limitu, rozbudowanym pakietem socjalnym ( w którym znajdą się takie korzyści jak np. karta usług medycznych, paczki świąteczne, itp), nagrodami za osiągnięte cele w danym okresie (np. wycieczka, nagrody rzeczowe), wyznaczaniem zadań umożliwiających pokazanie swoich umiejętności. Motywowanie pracowników to nie tylko pieniądze. żeby wiedzieć jak najlepiej zmotywować pracownika, musimy go dobrze poznać. Znając jego zainteresowania, hobby, zajęcia w wolnym czasie, rodzinę, możemy zastosować rozwiązania, które będą dla niego korzyścią taką samą jak kasa, a czasami nawet większą. Często docenienie zwykłym słowem "dziękuję" może sprwić cuda. Pracownik doceniony w jakikolwiek sposób, zawsze będzie zmotywowany do pracy. Oczywiście mogą nas zmylić totalni malkontenci, bo takim cokolwiek nie damy będzie mało i zawsze będą narzekać na swoją pozycję. Choć często to tylko ich zewnętrzna strona, a w środku bywają całkowicie inni i równiez potrafią docenić to co dla nich zrobimy.   Mam nadzieję, że pomogłam i liczę na naj :D 

Na przykład wyjazd integracyjny dla najlepszych pracowników, szkolenie dedykowane specjalnie im, programy socjalne którymi objęci będą wybrani specjaliści, czy też konferencje w ciekawych miejscach podsumowujące osiągnięcia firmy, wraz z wyróżnieniem najlepszych pracowników.  Często rankingi prowadzone przez firmę przed takimi imprezami bardziej  motywują niż  po cichu przelany dodatek do pensji.  Pracownicy chcą być doceniani, chcą być dumni z tego jak i dla kogo pracują. Pragną żeby pracodawca dostrzegł w nich partnera, docenił ich zaangażowanie i odpowiednio to gratyfikował. W ten sposób nawiązane relację poprzez wzajemny szacunek i partnerstwo, poprzez zbudowanie i wykreowanie u pracownika przywiązania do dobrej marki firmy od której otrzymuje należny respekt i szacunek przyczynić się mogą do wzajemnych sukcesów pracowników i pracodawców. 

Dodaj swoją odpowiedź