Praktyczny Kodeks Postępowania Praktyczny Kodeks Postępowania dotyczy stosunków pomiędzy hotelami i biurami podróży. Wszedł on w życie w 1991 roku. Ma on zastosowaniewówczas, kiedy pomiędzy hotelem a biurem podróży nie została zawarta żadna inna umowa prywatna. Kodeks postępowania zakłada, że biuro podróży może współpracować z hotelem: - w oparciu o zawartą umowę, - bez zawartej umowy, na zasadzie każdorazowego zamawiania świadczeń. W praktyce hotelarz, potwierdzając złożone zamówienie, określa w nim jednocześnie warunki, na jakich to zamówienie zostanie zrealizowane, czyli: a. ceny, b. terminy anulacji lub zmniejszenia - bez kosztów, c. koszty nieterminowego zmniejszenia bądź anulacji, d. sposób zapłaty. Prawidłowo zawarta umowa pomiędzy biurem podróży a hotelem powinna określać i precyzować wszystkie kwestie związane z realizacją umowy, a więc: a. sposób dysponowania miejscami hotelowymi przez biuro b. sposób zamawiania usług dla turystów grupowych i indywidualnych, c. wzory zamówienia i voucheru (str. 412 – przykład) d. tryby i terminy zmniejszenia bądź anulowania żarnowych świadczeń, e. kary związane z nieterminowym zmniejszaniem bądź anulowaniem świadczeń; f. cenę oraz sposób zapłaty, udzielane prowizje za zrealizowane świadczenia; g. tryb reklamowania źle wykonanych usług; h. sposób rozstrzygania kwestii spornych.
POMOCY!! Przedstaw kodeks postępowania praktycznego w hotelarstwie.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź