Kanał dystrybucji - zespół ogniw, przez które przepływają strumienie marketingowe. Typowe strumienie marketingowe to: przepływ fizyczny produktu/usługi przekazywanie prawa własności (lub prawa użytkowania) przepływ należności (lub kredytów) przepływ ryzyka przekazywanie sygnałów rynku. Ogniwami w kanale dystrybucji mogą być osoby lub instytucje. Ze względu na ilość ogniw rozróżniamy kanały: bezpośrednie (zeroszczeblowe, krótkie) - nie występuje w nich pośredniknp. Producent---Konsument pośrednie (kilkuszczeblowe, długie) - pomiędzy producentem a konsumentem występują pośrednicynp. Producent---Hurtownia---Sklep---Konsument Kanały dystrybucji można podzielić na trzy podstawowe grupy, wykorzystywane do dystrybucji: dóbr konsumpcyjnych dóbr przemysłowych usług W dzisiejszej nomenklaturze określa się dwa główne kanały dystrybucji: - kanał tradycyjny (klienci detaliczni, sklepy, hurtownie) - kanał nowoczesny (sieci międzynarodowe) Niestety nie mogłam znaleźć więcej
charakterystyka kanałow dystrybucji i przedstaw proces podjecia decyzji o wyborze jednego z nich Proszę o napisanie pracy kontrolnej na miin 250 słow:)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź