Wymień po  trzy powody, dla których: 1. Należy być asertywnym 2. Należy składać reklamację, jeśli towar jest niezgodny z umową 3. Dobrze jest korzystać z gwarancji producenta. 

Wymień po  trzy powody, dla których: 1. Należy być asertywnym 2. Należy składać reklamację, jeśli towar jest niezgodny z umową 3. Dobrze jest korzystać z gwarancji producenta. 
Odpowiedź

1. -Człowiek asertywny ma jasno określone cele i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się manipulacją i naciskom emocjonalnym innych osób -Postawa asertywna, to postawa akceptacji samego siebie, szacunku dla siebie i innych. Człowiek asertywny swobodnie ujawnia innym siebie, wyraża otwarcie swoje myśli, uczucia, pragnienia. -Osoba asertywna potrafi powiedzieć nie, zażądać czegoś, co mu się należy, nie lęka się oceny, krytyki, odrzucenia. Pozwala sobie na błędy, dostrzega sukcesy i mocne strony 2. -ponieważ mamy prawo do zwrotu towaru niezgodnego z umową -zwracając wadliwy towar możemy uzyskać zwrot pieniędzy -jeżeli sprzedawca nie może zwrócić nam pieniędzy jest zobowiązany towar wymienić lub naprawić 3. -jeżeli produkt się zepsuje nie musimy płacić za jego naprawę jeżeli jest na gwarancji -nie musimy szukać miejsc gdzie można naprawić dany produkt, wystarczy skontaktować się z producenteam a jeśli posiadamy gwarancję ma on obowiązek naprawić towar -producent danego towaru najlepiej wie jak naprawić swój produkt i jest on zobowiązany przywrócić go do stanu zgodnego z umową, mamy więc pewność że nasz produkt zostanie naprawiony

Dodaj swoją odpowiedź