Potzebuję opisać twórczość  Bellotto, Bernardo (zwany Canaletto) prosze o szybka odpowiedz z gory dziekuje za najlepsza odpowiedz daje naj  poprosze o wypowiedz długa 

Potzebuję opisać twórczość  Bellotto, Bernardo (zwany Canaletto) prosze o szybka odpowiedz z gory dziekuje za najlepsza odpowiedz daje naj  poprosze o wypowiedz długa 
Odpowiedź

Otóż Bernardo Bellotto urodził się 1721 r w Wenecji a zmarł 17 listopada 1780 w Warszawie. Jego ojcem był Lorenzo Antonio a matką Fioreza Domenica.   Canaletto był Włochem. U swojego wuja Canala w pracowni uczył się malarstwa, który rówinież był zwany Canalttem. Bernardo zanim przybył do Polski działał w Wenecji i innych miastach włoskich, później w Wiedniu, Dreźnie, Monachium i Pirnie gdzie zasłynął jako malarz wedut - niewielkich wymiarów pejzaży przedstawiających widoki miast.    Zyskał pozycję nadwornego malarza na dworze Stanisława Augusta Poniatowskiego. Na zlecenie króla pracował przy dekorowaniu Zamku Ujazdowskiego (namalował we wschodnim skrzydle freski i fragmenty ornamentalne, ale pracy te uległy zniszczeniu przy przebudowie zamku w 1784). Canaletto wraz ze swoim synem Lorenzem wykonał 14 obrazów przedstawiających antyczny Rzym .   Jego głównym dziełem jest galera 30 wedut Warszawy i pałacu w Wilanowie, które umieszczono w oddzielnej Sali Prospektowej (zwanej też Salą Canaletta) na Zamku Królewskim. Do dzisiejszych czasów zachowało się tych wedut 24.   Canaletto malował również obrazy o tematyce historycznej, np. Elekcja Stanisława Augustaczy Wjazd Jerzego Ossolińskiego do Rzymu 1633. Jego obrazy można oglądać w Zamku Królewskim i Muzeum Narodowym.    Obrazy Bellotta charakteryzują się przede wszystkim wielką pieczołowitością w odmalowywaniu szczegółów – mimo niewielkiego formatu bardzo dopracowane są wszystkie stroje, twarze postaci (do tego stopnia, że fachowcy rozpoznają w nich poszczególne osoby, w większości rodzinę Poniatowskiego). Z detalami uwieczniana była i architektura, lecz na tym polu Canaletto dopuszczał się pewnych przekłamań, udoskonaleń. Ta dokładność, możliwa dzięki zastosowaniu camery obscura i szkieł powiększających, została wykorzystana przy odbudowie zniszczonej podczas wojny Warszawy.   Np. W Zamku Królewskim w Warszawie Weduty znadują się w sali Prospektowej Canaletta Krakowskie Przedmieście od strony Bramy Krakowskiej (1767-68) Kolumna Zygmunta III od strony zejścia do Wisły (1767-70) Widok Warszawy od strony Pragi (1770) Widok Warszawy z Pałacem Ordynackim (1772) Krakowskie Przedmieście od strony Placu Zamkowego (1774) Widok łąk wilanowskich (1775) Widok Pałacu Wilanowskiego od strony podjazdu (1776) Widok Pałacu Wilanowskiego od strony parku (1776) Widok Pałacu Wilanowskiego od strony południowej (1777) Widok Pałacu Wilanowskiego od strony północno-wschodniej (1777) Ulica Długa (1777) Kościół Brygidek i Arsenał (1778) Kościół Sakramentek (1778) Plac Krasińskich (1778) Krakowskie Przedmieście od strony Nowego Światu (1778) Pałac Błękitny (1779) Kościół Reformatów (1779) Pałac Mniszchów (1779) Plac Żelaznej Bramy (1779) Kościół Karmelitów (1780) Kościół Wizytek (1780) Kolumna Zygmunta III od strony zejścia do Wisły z królem wizytującym spalone skrzydło zamku (zaginiony) Plac Żelaznej Bramy od strony koszar Mirowskich (zaginiony)    

Dodaj swoją odpowiedź