1. Streszczenie Nasze przedsiębiorstwo, czyli siłownia HYPER GYM s.j. E.Schmidt, T. Bryjak ma powstać w lokalu przy ulicy Niepodległości we Wschowie. Popularyzacja zdrowego trybu życia spowodowała wzrost zapotrzebowania na usługi związane z uprawianiem sportów. Wychodząc sytuacji naprzeciw, zamierzamy zaspokoić potrzeby naszych klientów przez profesjonalne usługi siłowo-fitnessowe. Ofertę naszą kierujemy do wąskiego grona osób (mężczyźni 16-30, kobiety 35-50), dlatego ryzyko związane z niepowodzeniem jest spore. Sposobem na jego minimalizację będzie aktywna kampania reklamowa promująca zdrowy styl życia, atrakcyjny cennik i w przyszłości poszerzenie oferty. Spółkę jawną tworzyć będą dwie osoby: Elwira Schmidt – mistrzyni Polski kulturystyki 2003 i fitness 2006. Elwira ma doskonały kontakt z klientem, zawsze jest uprzejma i uśmiechnięta. To doskonała kandydatka na stanowisko instruktorki aerobiku i opiekunki żeńskiej części klientów. Tomasz Bryjak – absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu o specjalizacji: wychowanie fizyczne, instruktor fitness. Tomasz jest osobą kreatywną, otwartą i towarzyską. Doskonale poradzi sobie jako instruktor i trener. Współwłaściciele podpisali umowę, w której zobowiązali się do podziału obowiązków i reprezentacji firmy (patrz punkt 7.). Jednocześnie zgodzili się na wkład do majątku firmy w postaci pieniężnej i rzeczowej: Elwira Schmidt – wkład finansowy w wysokości 75 000 zł Tomasz Bryjak – wkład finansowy w wysokości 10 000 zł oraz wkład rzeczowy w postaci lokalu przy ul. Niepodległości, który staje się majątkiem przedsiębiorstwa Zyski z działalności będą dzielone po połowie. Właściciele, obok pełnionych funkcji, zamierzają zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za finanse: Krzysztof Sawicki – student V roku Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu o kierunku finanse przedsiębiorstw. Laureat wielu konkursów ekonomicznych na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim. Krzysztof imponuje szybkim przyswajaniem wiedzy oraz profesjonalizmem w pracy. Ogólne informacje o firmie: Nazwa: Siłownia HYPER GYM spółka jawna E. Schmidt, T. Bryjak Siedziba: Wschowa ul. Niepodległości 1 Telefon: 065-5403728 Strona internetowa: www.hyper-gym.pl NIP: 849 539 53 92 REGON: 830582659 2. Określenie celu działania. Pomysł na otwarcie siłowni zrodził się w głowie jednej z właścicielek przedsiębiorstwa, Elwiry Schmidt już dawno temu. Mistrzyni Polski w kulturystyce i fitness pochodzi ze Wschowy i jej marzeniem było założenie w rodzinnym mieście kompleksowego centrum siłowego. Podobny cel miał Tomasz Bryjak, który posiada doskonałe wykształcenie w kierunku sportów siłowych. Doskonale uzupełniający się Elwira i Tomasz, przy pomocy osoby odpowiedzialnej za stronę finansową firmy - Krzysztofa, są w stanie zrealizować swój plan i stworzyć miejsce, w których ludzie pragnący rozwijać swą tężyznę fizyczną chętnie będą spędzać czas. Do tego, że zdrowy tryb życia jest w Polsce coraz bardziej popularny nie trzeba nikogo przekonywać. Mieliśmy jedynie obawy, czy klienci, do których skierujemy naszą ofertę podzielają zdanie ogółu. Te wątpliwości rozwiała jednak ankieta, w której zapytaliśmy 100 mieszkańców Wschowy co sądzą o naszym pomyśle (patrz Załącznik nr 1). Zakup wszelkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia naszego klubu fitness niesie za sobą spore wydatki. Adaptacja pomieszczeń i wyposażenie sali ćwiczeniowej to koszt rzędu 62 000 zł. Środki przeznaczone na kampanię reklamową to 5 000 zł. Opłacenie pracownika niesie za sobą roczny wydatek w kwocie 18 000 zł (1500 zł miesięcznie). Naszym celem w pierwszym roku działalności jest osiągnięcie zwrotu poniesionych kosztów i dodatkowo zysku rocznego w wysokości co najmniej 10 000 zł oraz ciągłe powiększanie grona swoich klientów (5 dodatkowych odbiorców miesięcznie). W kolejnych 12 miesiącach dochód powinien się podwoić – oczekujemy 75 000 zł zysku. Ważnym punktem będzie również uzyskanie zaufania u kobiet. W trzecim roku najważniejszym celem będzie utrzymanie korzystnego bilansu finansowego. Cele przedstawione powyżej mogą wydawać się zbyt ambitne, ale gdyby przyjrzeć się celom, jakie stawia sobie nasza firma taka ocena jest bezzasadna. Po pierwszym okresie rozpoznawczym planujemy wprowadzić do naszej oferty dodatkowe usługi. Będą to zajęcia aerobiku i solarium. Te dwie pozycje zostaną skierowane przede wszystkim do kobiet, które początkowo mogą nie być przekonane do naszych usług. Mężczyźni, wśród których widać większe zainteresowanie sportami siłowymi będą naszymi klientami w zajęciach typowo kulturystycznych. 3. Określenie misji i historii firmy. Misją HYPER GYM jest przede wszystkim zaspokojenie potrzeb mieszkańców Wschowy i okolic w sferze kultury fizycznej. Rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, a także fakt, iż będziemy pierwszą w okolicy siłownią daje nam sporą przewagę konkurencyjną nad przedsiębiorstwami, które zechcą realizować podobne założenia. Wszystkie obowiązki wynikające z prowadzenia klubu fitness zostaną rozdzielone pomiędzy dwóch współwłaścicieli przedsiębiorstwa i jednego pracownika. Każda z tych trzech osób będzie odpowiadała za sprawy, które są wynikają z jej wykształcenia i doświadczenia: Elwira Schmidt - mistrzyni Polski kulturystyki 2003 i fitness 2006. Osoba rozpoznawalna nie tylko we Wschowie, ale i w całej Polsce. Doświadczenie, które zdobyła podczas niezliczonych konkursów kulturystyki i fitness będzie nieocenione. Elwira na początku zajmie się organizowaniem kampanii reklamowej oraz prowadzeniem zajęć wspólnie z Tomaszem. Wraz z rozrastaniem się oferty usług klubu HYPER GYM Schmidt będzie odpowiedzialna za kurs aerobiku dla kobiet oraz funkcjonowanie solarium. Tomasz Bryjak - absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu o specjalizacji: wychowani fizyczne, instruktor fitness. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu zajęć kulturystycznych. Był instruktorem fitnessu w jednej z największych siłowni w Poznaniu. Wcześniej zbierał doskonałe recenzje za pracę z młodzieżą w poznańskim klubie sportowym KKS Lech. Jego głównym zadaniem będzie prowadzenie zajęć siłowych, a także kompleksowa obsługa tego pionu usług – Tomasz przejmie odpowiedzialność za plan pracy siłowni oraz obsługę klientów. Do niego należeć będzie również dobór produktów, których zakup będzie możliwy w naszej siłowni. Krzysztof Sawicki - student V roku Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu o kierunku finanse przedsiębiorstw. Mimo młodego wieku jest on doskonale zorientowany w swoich obowiązkach, do których należeć będą prowadzenie księgowości firmy, kontakt z dostawcami oraz wszelkie inne sprawy administracyjne przedsiębiorstwa. 4. Opis oferowanych usług. Przedsiębiorstwo HYPER GYM będzie firmą świadcząca usługi w branży fitness. Początkowo oferta, jaką możemy zaoferować klientowi ograniczy się do siłowni i związanej z tym pewnej obsługi klienta. W kolejnych latach planujemy rozwój naszej firmy w poszerzaniu gamy usług (patrz punkt 2.). Minimalizacją ryzyka związanego z niepowodzeniem przedsięwzięcia będzie przede wszystkim kampania reklamowa, która powinna przekonać klientów do naszych usług. Dodatkową zaletą jest dobra lokalizacja siedziby, w której mieścić się będzie siłownia. Działalność naszej firmy wynikać będzie z doświadczenia zebranego przez właścicieli. Mieli oni okazje przyglądać się funkcjonowaniu, a także uczestniczyć w pracy wiodących klubów fitness na polskim rynku. Z zebranych informacji wynika, że najkorzystniejszą formą usług świadczonych przez przedsiębiorstwo tego typu są miesięczne karty wstępu (karnety). Takie rozwiązanie jest wygodne dla klienta, a dla właścicieli siłowni stanowi swoistą gwarancję przynależności określonej grupy osób do jego firmy. Łatwiejsze będzie również rozpisanie planu ćwiczeń, który będzie niezbędny przy większej ilości chętnych. Cennik usług oferowanych przez HYPER GYM prezentujemy w Załączniku nr 2. 5. Analiza rynku i konkurencji. Zakres działania HYPER GYM-u początkowo będzie ograniczał się do obszaru powiatu wschowskiego (patrz mapka w Załączniku nr 3). Na terenie tym nie istnieje żadna firma świadcząca usługi podobne do naszych. Nie ma więc konkurencji zagrażającej naszemu przedsiębiorstwu. Nie ukrywamy, że to położenie bardzo sprzyjające dobremu wkroczeniu na rynek. Co więcej, oczekiwania klientów, jakie wynikają z wyników ankiety (patrz Załącznik nr 1) napawają nas sporym obiektywizmem. Obszar Wschowy i okolic, z uwagi na wzrastające zainteresowanie zdrowym trybem życia, stanowi doskonały obszar, na którym nasza firma będzie mogła pozyskiwać coraz to nowych odbiorców. W przypadku nasycenia rynku wschowskiego naszymi usługami istnieje możliwość rozszerzenia działalności na tereny Leszna i Głogowa i skierowania kampanii reklamowej ku tamtejszym klientom. Szacujemy jednak, że taka sytuacja nie będzie konieczna w przeciągu najbliższych 10 lat. MOCNE STRONY SŁABE STRONY Atrakcyjne i tanie usługi. Dobra lokalizacja firmy. Efektywna kampania reklamowa. Poziom kwalifikacji pracowników Spore doświadczenie właścicieli. Spora liczba potencjalnych odbiorców przy niewielkim obszarze rynku. Elastyczność w dostosowaniu się do życzeń klienta (dostosowywanie planu ćwiczeń). Firma nie jest jeszcze znana na rynku. Słabo rozwinięta wiedza mieszkańców Wschowy dotycząca sportów siłowych Konieczność działań marketingowych SZANSE ZAGROŻENIA Rozwijająca się branża – perspektywy na przyszłość. Wspieranie lokalnego biznesu przez władze miejsce. Popularyzacja zdrowego trybu życia. Rozwój Wschowy jako regionalnego ośrodka kulturalnego. Wkroczenie na rynek dużego konkurenta o większym potencjale kadrowym i finansowym. Nowe technologie, itp. 6. Struktura organizacyjna. Elwira Schmidt – właściciel – zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także: - zarządzanie firmą, - udostępnianie ćwiczącym sprzętu, - stała obserwacja ćwiczących, - zapewnienie porządku w czasie treningu, - organizacja planu pracy dla chętnych na aerobik - kompleksowa obsługa grup areobiku, - obsługa solarium. Tomasz Bryjak – właściciel – zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także: - zarządzanie firmą, - udostępnianie ćwiczącym sprzętu, - stała obserwacja ćwiczących, - zapewnienie porządku w czasie treningu, - konserwacja i drobne remonty sprzętu, - prowadzenie barku i magazynku podręcznego. Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto: Krzysztof Sawicki – pracownik – wynagrodzenie brutto – 1500 zł; zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także: - sprawy administracyjne, - prowadzenie książki przychodów i rozchodów, - kontakty z bankiem, urzędem skarbowym, ZUS-em itp., - prowadzenie kasy firmy. 7. Opis lokalizacji. Przedsiębiorstwo HYPER GYM będzie biznesem o charakterze typowo regionalnym. Ofertę kierujemy w zasadzie tylko i wyłącznie do mieszkańców powiatu wschowskiego (patrz mapka w Załączniku nr 3). Zasięg naszej firmy nie może być większy z prostej przyczyny – nie posiadamy infrastruktury ani warunków finansowych niezbędnych do obsłużenia większej ilości osób. Po widocznym ustabilizowaniu się sytuacji przedsiębiorstwa nie wykluczamy ekspansji terytorialnej na obszary powiatów: leszczyńskiego i głogowskiego. Taka sytuacja jednak wymagałaby dużo większych nakładów (finansowych, ale nie tylko) aniżeli te, którymi obecnie dysponujemy. Reasumując, liczymy głównie na odbiorców wschowskich, ewentualnie klientów z mniejszych pobliskich miejscowości, np. Szlichtyngowa, Sława. Takie konkretne nastawienie działania przedsiębiorstwa powinno zaprocentować szybkimi i znacznymi zyskami, co zresztą jasno wynika z analizy finansowej przedstawionej w tym biznesplanie. 8. Analiza finansowa. Źródła finansowania i ich przeznaczenie: ŹRÓDŁO WYSOKOŚĆ Wkład własny – Elwira Schmidt 75 000 zł Wkład własny – Tomasz Bryjak 10 000 zł RAZEM 85 000 zł PRZEZNACZENIE ŚRODKÓW WYSOKOŚĆ Sprzęt sportowy 46 000 zł Adaptacja pomieszczeń 16 000 zł Pensje pracownicze 18 000 zł Kampania reklamowa 5 000 zł Kosztorys kampanii reklamowej – Załącznik nr 4. Szczegółowy kosztorys sprzętu sportowego – Załącznik nr 5. Plan finansowy na 3 lata – Załącznik nr 6. 9. Załączniki. 9.1 Załącznik nr 1 – ankieta przeprowadzona na 100 mieszkańcach Wschowy i jej wyniki. 1. Czy uprawiasz/chciałbyś uprawiać sporty siłowe? TAK: 63 NIE: 27 Czy chciałbyś, aby we Wschowie powstał profesjonalny klub fitness, w którym mieszkańcy mogliby rozwijać swoje pasje związane z kulturystyką? TAK: 82 NIE: 9 NIE MAM ZDANIA: 9 Czy uczęszczałbyś na zajęcia do takiego klubu? a) ZDECYDOWANIE TAK: 40 b) TAK, JEŚLI BYŁBY TO PROFESJONALNY KLUB Z ATRAKCYJNYMI CENAMI: 19 c) NIE WIEM: 25 d) ZDECYDOWANIE NIE: 16 9.2. Załącznik nr 2 – cennik usług siłowni HYPER GYM. Karnety - siłownia CENA Miesięczny 30 zł Miesięczny młodzieżowy 20 zł Kwartalny 80 zł Kwartalny młodzieżowy 50 zł Inne usługi CENA Aerobik – miesięczna karta wstępu 60 zł Solarium (1 min.) 1 zł 9.3. Załącznik nr 3 – mapa powiatu wschowskiego. 9.4. Załącznik nr 4 – kosztorys kampanii reklamowej. Spoty reklamowe w lokalnej TV MASTER dwa wejścia antenowe (120 sekund) w godzinach porannych 7-8 dwa wejścia antenowe (120 sekund) w godzinach popołudniowych 14-15 Plakaty reklamowe (250 sztuk) rozwieszone na terenie miasta Ogłoszenia w lokalnej prasie („Głos Ziemi Wschowskiej”) Kolportaż ulotek we Wschowie i okolicach ELEMENT KAMPANII CENA Spoty reklamowe 3 200 zł Plakaty reklamowe 1 000 zł Ulotki 1 200 zł Ogłoszenia prasowe 600 zł RAZEM 5 000 zł 9.5. Załącznik nr 5 - szczegółowy kosztorys sprzętu sportowego. Nazwa produktu Cena [zł] Ilość Łączna cena [zł] Zestaw żeliwnych hantli 2,5 – 25 kg ze stojakiem 4763 1 4763 Stojak na zestaw gryfów i talerzy 1149 1 1149 Stojak na talerze 984 1 984 Gryf łamany 191 1 191 Gryf 2,2 m 191 3 573 Talerze: 20 kg 120 6 720 15 kg 90 6 540 10 kg 60 6 360 5 kg 30 6 180 2,5 kg 15 6 90 1,25 kg 10 6 60 Ławki: Ławka prosta profesjonalna 668 1 668 Ławka profesjonalna z regulowanym oparciem 984 1 984 Ławka wygięta z regulowanym oparciem 1580 1 1580 Ławka Scotta 1580 1 1580 Ławka na mięśnie brzucha + drabinka 1122 1 1122 Sprzęt dodatkowy Rower treningowy z sensorowym pomiarem pulsu 1470 3 4410 Suwnica do wyciskania w pozycji pionowej 4799 1 4799 „Brama” 30319 6000 1 6000 Wyciąg górny 100 kg z ławką 3949 1 3949 Urządzenie na mięsień czworogłowy uda 4167 1 4167 Bieżnia elektryczna składana 4000 1 4000 Worek treningowy średni 1000 1 1000 Talerze na mięśnie brzucha z uchwytem 300 3 900 Sprzęt grający 1231 1 1231 RAZEM 46 000 zł Załącznik nr 6 - plan finansowy na 3 lata. Kwartały I rok I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał RAZEM D O C H O D Y Siłownia 25 000 zł 25 000 zł 27 000 zł 28 000 zł 105 000 zł RAZEM: 105 000 zł K O S Z T Y Pensje pracownicze 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 18 000 zł Utrzymanie pomieszczeń 7 650 zł 7 650 zł 7 650 zł 7 650 zł 30 600 zł Prąd, woda 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 18 000 zł Telefon 1 000 zł 900 zł 1 100 zł 1 500 zł 4 500 zł Kampania reklamowa 5 000 zł 4 500 zł 4 750 zł 4 200 zł 18 450 zł RAZEM: 89 550 zł SALDO: 105 000 zł – 89 550 zł = 15 450 zł Kwartały II rok I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał RAZEM D O C H O D Y Siłownia 28 000 zł 28 000 zł 30 000 zł 30 000 zł 116 000 zł Solarium 6 000 zł 6 000 zł 6 000 zł 6 000 zł 24 000 zł Aerobik 9 000 zł 9 000 zł 9 000 zł 9 000 zł 36 000 zł RAZEM: 176 000 zł K O S Z T Y Pensje pracownicze 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 18 000 zł Utrzymanie pomieszczeń 7 650 zł 7 650 zł 7 650 zł 7 650 zł 30 600 zł Prąd, woda 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 4 500 zł 18 000 zł Telefon 800 zł 950 zł 1 100 zł 900 zł 3 750 zł Kampania reklamowa 4 000 zł 4 500 zł 4 150 zł 4 000 zł 16 650 zł RAZEM: 87 000 zł SALDO: 176 000 zł – 87 000 zł = 89 000 zł Kwartały III rok I kwartał II kwartał III kwartał IV kwartał RAZEM D O C H O D Y Siłownia 30 000 zł 32 000 zł 34 000 zł 35 000 zł 131 000 zł Solarium 6 500 zł 6 500 zł 7 000 zł 7 000 zł 27 000 zł Aerobik 9 000 zł 9 000 zł 10 000 zł 11 000 zł 39 000 zł RAZEM: 197 000 zł K O S Z T Y Pensje pracownicze 6 000 zł 6 000 zł 6 000 zł 6 000 zł 24 000 zł Utrzymanie pomieszczeń 8 000 zł 8 000 zł 8 000 zł 8 000 zł 32 000 zł Prąd, woda 5 000 zł 5 000 zł 5 000 zł 5 000 zł 20 000 zł Telefon 1 000 zł 1 150 zł 1 200 zł 1 300 4 650 zł Kampania reklamowa 4 000 zł 3 800 zł 3 800 zł 3 800 zł 15 400 zł RAZEM: 96 050 zł SALDO: 176 000 zł – 87 000 zł = 100 950 zł PS. Sprawdzone, dużo pisania ale piąteczke dostaniesz :)
NA TERAZ ! opiszę własny pomysł na działalność gospodarczą, jej formę organizacyjną, strategię działania i rozwoju oraz wizję i misje a także cele krótko, średnio i długoterminowe dla realizacji mojego przedsięwzięcia
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź