Impresjonizm nie zgłębia żadnych metafizycznych problemów, nie próbuje nawet przeniknąć poza kolorową powierzchnię codzienności, przeciwnie, skupia się na powierzchowności, ulotności chwili, nastroju, oświetlenia, czy kąta widzenia. Reprezentuje punkt kulminacyjny, i zarazem ostatni przejaw wizji malarstwa, zbudowanej na zrębach renesansu, a konkretnie renesansowej perspektywy i wykształconych za jej pomocą nawyków percepcyjnych Francja: Pierre Bonnard, Eugène Boudin, Gustave Caillebotte, Edgar Degas, Georges Lacombe, Claude Monet, Berthe Morisot, Camille Pissarro, Auguste Renoir, Alfred Sisley Niemcy: Lovis Corinth, Max Liebermann, Max Slevogt Polska: Józef Pankiewicz, Władysław Podkowiński Rosja: Konstantin Korowin, Walentin Sierow Stany Zjednoczone: Mary Cassatt, James McNeill Whistler Celem symbolistów było kreowanie subiektywnej wizji świata, ukazującej „stany duszy”, przywrócenie malarstwu roli nośnika duchowych treści oraz obrazowanie idei i wyrażanie uczuć. Istotna cechą doktryny symbolizmu pozostaje zawsze pojmowanie sztuki jako swoistego języka, który za pomocą abstrakcyjnych elementów (kreska, linia, plama) komunikuje w sposób niedyskursywny, stany emocjonalne, intuicje, przezycia i idee artysty. Symbolizm charakteryzuje się wieloznacznym, trudnym do rozszyfrowania, tajemniczym przekazywaniem znaczeń poprzez sugestie, analogie, asocjacje. Malarze: Edvard Munch Gustave Moreau Jacek Malczewski Stanisław Wyspiański Władysław Podkowiński Mam nadzieje ze o to ci chodzilo
Scharakteryzuj malarstwo impresjonistyczne i symboliczne uwzględniając artystów polskich i europejskich 19wieku. Proszę chociaż przybliżyć mi jak to napisać, w jakiej formie
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź