Cecha wspólna : Wszystkie wymienione maszyny służą do napędzania urządzeń energią mechaniczną. Zasadniczą różnicą jest rodzaj zamienianej energii. i tak : silnik elektryczny zamienia energię elektryczną w energię mechaniczną silnik parowy ( cieplny ) zmienia entalpię pary pozyskane wcześniej ze spalania paliw w kotle na energię mechaniczną. silnik spalinowy to też w zasadzie silnik cieplny zamienia on entalpię spalin bezzwłocznie po ich otrzymaniu w komorze spalania pod względem sprawności: silniki elektryczne wiodą prym - ich sprawności sięgają 97-99%, silniki spalinowe wysokoprężne siegają 48% , niskoprężne powyżej 35% silniki parowe, - tu mamy małe sprawności - nowoczesne turbiny mają do 40% silniki parowe stosowane w parowozach 15-20% ze względu na brak obiegu zamkniętego. Para wylotowa - o niskich co prawda parametrach ale jednak ciepła :)- jest wydalana do otoczenia. Pod względem hałasu. silniki spalinowe są głośne, tu bezkonkurencyjne są silniki cieplne- turbiny i elektryczne które w zasadzie emitują tylko hałas pochodzący z łożysk. Silniki parowe tłokowe są również ciche - emitują jednakk charakterystyczne dzwięki. Pod względem masy silnika potrzebnej na pozyskanie określonej mocy . Tu najlepsze są silniki elektryczne, są " lekkie " podsumowując dochodzimy do wniosku że najlepszymi silnikami są silniki elektryczne :) może w gospodarstwie domowym tak :), ale już w trasporcie - niekoniecznie :) widzimy zarówno lokomotywy spalinowe jak i elektrowozy, zamochody spalinowepóki co stanowią większość pojazdów na drogach. W energetyce królują silniki parowe - dla zamiany energii drzemiącej w węglu, konieczny jest kocioł, silnik parowy (turbina) i generator. myślę że teraz widzisz zastosowania dla wszystkich rodzajów silników :)
Wyjaśnij podobieństwa i różnice miedzy silnikiem parowym, a spalinowym, a elektrycznym.
Proszę o szybką odpowiedż
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź