Bardzo ważny udział w kształtowaniu firmy mają pracownicy ponieważ to oni mają kontakt z klientami i przekazują im informacje. Dlatego ważne jest, aby każdy pracownik zdawał sobie sprawę i przestrzegał kilku zasad, które mają istotny wpływ na wizerunek samego pracownika, ale też i firmy. Do najważniejszych elementów dobrego wizerunku należy jego wygląd zewnętrzny, sposób wypowiadania się, telefonowania czy pisania listów. Pracownik powinien być profesjonalny, utrzymać porządek na swoim stanowisku pracy.
Rola pracownika w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa:Każdy pracownik powinien kształtować swój image, na który składają się takie elementy jak ubiór, sposób poruszania się, zachowania się, mówienia, autoprezentacja, a także odpowiednia fryzura, makijaż, sylwetka.Kolejnym ważnym elementem w kształtowaniu własnego wizerunku jest sposób poruszania się, mówienia, zachowania się. Jest on obserwowany w różnych codziennych sytuacjach, dlatego ważne jest, aby zwracać uwagę na te elementy w trakcie wykonywania czynności zarówno w pracy, jak i poza nią. Oprócz wyprostowanej postawy istotne jest, aby nie trzymać rąk w kieszeniach, gdyż nie jest to dobrze kojarzone przez otoczenie. Poza tym w trakcie poruszania bardzo ważne jest, aby ręce swobodnie opuszczać, gdyż wtedy wygląda to najlepiej. Rąk nie powinno też splatać się na piersi, gdyż odczytywane jest to jako brak otwartości w stosunku do rozmówcy. Podczas rozmowy dłonie najlepiej trzymać na wysokości pasa, ze splecionymi palcami oznaczającymi uwagę wobec rozmówcy i przyjazne nastawienie. W trakcie rozmowy ważne jest utrzymywanie odpowiedniego tempa wypowiedzi. Również siła głosu ma istotne znaczenie, gdyż ją również należy dostosowywać do sytuacji i rozmówcy, np. zbyt głośne mówienie może przeszkadzać w pracy innym pracownikom. Oprócz tego prowadząc rozmowę należy wykazać się umiejętnością słuchania rozmówcy i w żadnym przypadku nie przerywać mu w pół słowa. Równie ważne jest, aby jak najmniej mówić o sobie i stawiać pytania pozwalające włączyć się do rozmowy innym jej uczestnikom. Należy tu jeszcze wspomnieć, że do elementów wpływających pozytywnie na sposób zachowania oprócz wymienionych wcześniej, należą jeszcze punktualność, słowność, dyskrecja, uprzejmość, takt i życzliwość wobec innych oraz przede wszystkim savoir-vivre. Każdy pracownik w sytuacjach, w których reprezentuje swe przedsiębiorstwo, powinien ukrywać swą zawiść, agresję czy inne równie negatywne nastroje, smutki i żale, by prezentować swoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie oraz okazywać swoją pracowitość, uczciwość i sumienność. Wszystko to bowiem wpływa na opinię innych ludzi o samym pracowniku oraz o przedsiębiorstwie, które zatrudnia doświadczonych pracowników, a więc jest w stanie zaspokoić oczekiwania potencjalnego klienta w profesjonalny sposób.