To już chyba tradycja, że uczniowie narzekają na swoich nauczycieli. Kiedy dostaną złą ocenę ze sprawdzianu czy uwagę do dzienniczka, wina spada na pedagogów. I nie ma się czemu dziwić. Musimy przecież na kimś wyładować nasze zdenerwowanie. Jednak z drugiej strony taka jest ich praca. Nauczyciele mają różne metody nauczania. Jedną z nich, być może, jest motywacja uczniów do nauki poprzez stawianie złych stopni. Uważam, że każdy z nauczycieli musi skutecznie nauczać, ale nie stresować. Powinien wymagać, ale nie narzucać. Być sprawiedliwy, ale w każdym z uczniów znaleźć coś dobrego. Powinien pomagać słabszym, ale nie zaniedbywać zdolnych. Według mnie idealny nauczyciel to taki, który potrafi zaciekawić ucznia, jest spokojny, cierpliwy, sympatyczny i otwarty. Powinien również być dobrym pedagogiem, aby potrafił porozmawiać z nami nie tylko o szkole. Perfekcyjny nauczyciel, musi przede wszystkim znać się na tym, czego uczy. Powinien rozumieć młodzież i jej zachowanie w różnych sytuacjach. Nie biorę pod uwagę wyglądu zewnętrznego, ubioru, płci czy urody. W mojej ocenie liczą się jedynie umiejętności, zachowanie i metody nauczania. Sądzę, że ideałem nauczyciela powinien być człowiek, z którym uczniowie mają dobry kontakt. W jego towarzystwie można czuć się dobrze i bezpiecznie. Moim zdaniem, nauka byłaby wtedy znacznie przyjemniejsza i z pewnością osiągnęlibyśmy lepsze wyniki.
obrym nauczycielem jest taki, który wywiera duży wpływ wychowawczy na uczniów i odnosi - na ogół - powodzenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Jeżeli nauczyciel okaże prawdziwe zainteresowanie swoją pracą, rozbudzi w sobie zamiłowanie do niej i będzie świadomie dbał o własny rozwój jako człowieka i pedagoga, może osiągnąć bardzo wiele, gdyż rozwój możliwości ludzi jest w zasadzie nieograniczony. Dobry nauczyciel powinien się odznaczać intuicją i taktem pedagogicznym, na który składa się zdolność wnikliwego wyczucia i odpowiedniego ustosunkowania się do ucznia. Powinien wszystkich uczniów traktować jednakowo, wyróżniać się znajomością ludzi, darem obserwacji. Nie może w żadnym wypadku wyróżniać uczniów, którzy są w pewien sposób związani z jego prywatnym życiem, np. dzieci swoich krewnych, znajomych, przyjaciół. Nie wolno też inaczej traktować w szkole uczniów rodziców wpływowych i uczniów pochodzących z rodzin przeciętnych czy biednych. Nie można wypominać uczniom mniej zdolnym braku zdolności lub ciągle chwalić i wyróżniać ucznia zdolnego, zwracać uwagę na urodę dziecka albo jego ułomność itp. W miarę możliwości należy właściwie oceniać pracę wszystkich uczniów. pomoglem