1)Metody rozwiązywania konfliktów? 2)Techniki manipulacyjne? 3)Cechy użyteczne informacji? (najlepiej żeby było wypisane myślnikami ) z góry dzięki ! :D

1)Metody rozwiązywania konfliktów? 2)Techniki manipulacyjne? 3)Cechy użyteczne informacji? (najlepiej żeby było wypisane myślnikami ) z góry dzięki ! :D
Odpowiedź

Najczęściej definiuje się konflikt jako występowanie sprzecznych lub konkurencyjnych interesów [7]. Niezgodność interesów nie wyczerpuje jednak pojęcia konfliktu. Może on bowiem wynikać również z różnic pełnionych ról, przekonań, emocji czy niezgodności intencji. W ostatnich kilkudziesięciu latach pogląd na konflikt w organizacjach uległ istotnej ewolucji. W tradycyjnej koncepcji konflikt traktowany był jako szkodliwy i niepotrzebny. Uważano, że odgrywa przede wszystkim rolę destrukcyjną z uwagi na to, że prowadzi do spadku efektywności działań. Ponadto, wzmaga pojawianie się negatywnych emocji, które sprzyjają dezintegracji zespołów pracowniczych oraz szkodliwych konsekwencji tak dla jednostek, jak i organizacji. Współcześnie podkreśla się pozytywną rolę, jaką może pełnić konflikt w organizacji. Wskazuje się na jego funkcjonalny wymiar, czyli pobudzenie aktywności jednostek, wzrost zaangażowania w interes własnej grupy, zwiększenie motywacji do określonych działań . Bez wątpienia, konflikt może zdezorganizować pracę, jednak właściwie traktowany prowadzi do większej kreatywności członków organizacji i umożliwia znalezienie szerszego zakresu możliwych rozwiązań problemu . Manipulacja (psychologia)Manipulacja językowaB Bombardowanie miłościąD Dlaczego ty nie - tak aleI IngracjacjaN Niewystarczająca karaNiska piłka P Pranie mózguProwokacja (zachowanie)S Spin (socjotechnika)Spryt (analiza transakcyjna)Syndrom oblężonej twierdzyT Technika "stopa w drzwiach"Technika drzwiami-w-twarz T cd. Technika scenariuszaTeraz cię mam, ty sukinsynuTwarzyzmW Wojna psychologicznaZ ZastraszanieZimny odczyta) dokładna – dostarcza wiarygodnego odzwierciedlenia rzeczywistości tak, żeby stanowiła dla niego realną wartość. b) aktualna – dostępna w czasie umożliwiającym właściwe działanie menadżera (musi być dostępna wtedy, kiedy może być podstawą odpowiednich działań). c) kompletna - dostarcza menadżerowi wszelkich potrzebnych mu faktów i szczegółów (przedstawia pełny obraz sytuacji). d) odpowiednia – informacja przydatna dla menadżera w szczególnych warunkach i w odniesieniu do szczególnych potrzeb.

1) Metody rozwiązywania konfliktów: a) kompromis - rozstrzygnięcie następuje w wyniku wzajemnych ustępstw; b) metoda dominacji - znana jako wygrana-przegrana - polega na dążeniu do uzyskania przewagi nad drugą stroną, a następnie wykorzystania dominującej pozycji do osiągnięcia założonych wcześniej celów; c) metoda liberalna - polega na zostawieniu spraw własnemu biegowi, dawaniu drugiej stronie dużej swobody w podejmowaniu decyzji; d) metoda dwóch zwycięzców - rozwiązanie konfliktu następuje dzięki współpracy obu stron, które dążą do uzyskania rozstrzygnięcia przynoszącego obopólne korzyści. 2) Techniki manipulacyjne: a) manipulowanie czasem  b) celowe lekceważenie przeciwnika c) ataki osobiste d) "próbny balon" e) "nagroda w raju" f) "dokręcanie śruby" g) "dobry i zły policjant" h) "zła i gorsza propozycja" Jak chcesz, żeby opisać te techniki to daj znać ;P 3 nie wiem. 

Dodaj swoją odpowiedź