W jaki sposób postępować aby nie marnować czasu? Potrzebuje na jutro!! :)

W jaki sposób postępować aby nie marnować czasu? Potrzebuje na jutro!! :)
Odpowiedź

Trzeba posiadać wiedzę o tym, jak efektywnie wykonywać swoje obowiązki, aby rzeczywiście w konsekwencji najlepiej, najbardziej optymalnie zarządzać czasem. Od osób, które chcą dobrze zarządzać własnym czasem – prywatnym i zawodowym, wymaga się: - idealnej organizacji, - utrzymywania samodyscypliny, - planowania działań, - perspektywicznego myślenia, - przewidywania kolejnych zdarzeń, - racjonalnego podejścia do obowiązków. Istnieje cała paleta narzędzi sprzyjających zarządzaniu czasem, ale ich zastosowanie wymaga zaangażowania ze strony danej osoby. Niemniej jednak, w konsekwencji, jest to bardzo opłacalne, pozwala bowiem na skuteczną organizację pracy i wypracowanie dla siebie wolnego czasu, który możemy poświęcić na co tylko będziemy chcieli. Wśród owych narzędzi wymienia się: - diagramy, - tabele, - oprogramowania komputerowe, - agendy, - harmonogramy działań. Planowanie czasu w pracy – metoda TRZOS Na aktywność zawodową przeznaczamy mnóstwo czasu. Tak dużo, że niejednokrotnie czujemy się przeciążeni i zmęczeni, a rezultaty i tak nie są adekwatne do włożonych wysiłków. Jak w minutę zaoszczędzić godzinę? Jeśli sporządzamy plany, ale nie jesteśmy zadowoleni z ich realizacji, oznacza to, że brakuje nam metody, która sprawi, że nasze działania będą wynikać z przyjętych priorytetów i łączyć się w logiczną całość. Czas zacząć skutecznie planować swoją pracę, tym bardziej, że jak zbadał Bradley C. McRae, autor poradnika „Praktyczne gospodarowanie czasem”, jeśli poświęcimy na efektywne planowanie minutę, to zaoszczędzimy godzinę. Poniżej przedstawiam jeden ze sposobów na dobre planowanie codziennej pracy. Metodą idealną do planowania zadań krótkoterminowych w pracy jest TRZOS, akronim słów: T – Terminy zadań spisać; R – Ramy czasowe uwzględnić; Z – Zaplanować rezerwy czasu; O – Ograniczyć inne działania; S – Skontrolować rezultaty.

Dodaj swoją odpowiedź