Obsługa Motoroweru, ale szybko !!

Obsługa Motoroweru, ale szybko !!
Odpowiedź

OBSŁUGA MOTOROWERUZ pewnością większość z Was czytała instrukcję obsługi Komara. Znajduje się tam rozdział o tym, jak należy dbać o motorower. Jednak moim skromnym zdaniem, nie są to informacje precyzyjne, a podane przebiegi między poszczególnymi czynnościami obsługowymi są lekko przesadzone.Aby motorower służył bezawaryjne i nie zaskakiwał awariami w trasie, warto przestrzegać tych kilku podanych niżej punktów.1. Mycie i woskowanie należy stosować gdy motorower jest brudny, nie należy jednak dopuścić, aby brud mocno zasechł na lakierze Myjemy wodą pod ciśnieniem (ja używam pistoletu ogrodowego). Pamiętajmy o osłonięciu gaźnika i - jeśli ktoś posiada - akumulatora. Myć należy wodą z szamponem samochodowym używając do tego celu miękkiej zmiotki lub gąbki. Po umyciu i wysuszeniu należy odkręcić skrzynki narzędziowe, aby wyciekła z nich woda. Dobrze jest także co 3 -4 mycie motorower nawoskować. Ja do tego celu używam w miarę taniej (ok. 5 zł) a bardzo skutecznej pasty "Tempo". 2.Smarowanie łańcucha. Ja robię to po każdym myciu pojazdu. Do smarowania należy używać oleju silnikowego (najlepiej 15W40) lub - jeśli ktoś "cierpi" na nadmiar gotówki specjalnym sprayem do łańcuchów.  3.Kontrola naciągu łańcucha. Wykonuję ją co tankowanie (ok. 220 km). Pamiętajcie, aby ustawiać łańcuch siedząc na motocyklu, gdyż naciąg łańcucha zmienia się wraz z obciążeniem. Chyba, że w Waszym motorku jest sztywny tył, to wtedy nie ma problemu. 4. Smarowanie manetek - co ok. 2 sezony (6 tys. km). 5. Sprawdzenie świecy. Ponieważ mam elektroniczny zapłon i świecę 4 - elektrodową, to wykonuję tę czynność co ok. 1000 km. (głównie dla spokoju sumienia, bo świeca po takim przebiegu jest idealna). 6. Sprawdzanie zapłonu. Dobrze jest wykonać to przed każdym sezonem ale najczęściej i tak nie ma potrzeby regulacji bo wszystko jest OK. 7. Kontrola grubości okładzin hamulcowych i smarowanie łożysk w kołach oraz w kierownicy - raz na sezon. 8. Wymiana oleju w skrzyni. Zależy, co się tam wlewa - jeżeli LUX 10, to dobrze jest wymieniać nawet co 1000 km, jeżeli coś lepszego to wystarczy co 2000 km, ale minimum raz w sezonie. 9. Czyszczenie i ustawianie gaźnika - co ok. 1000 km lub raz na sezon. 10.Prewencyjna wymiana linek - co 2 sezony. Ten punkt może wydać się nieco dziwny, ale jakość linek dostępnych w handlu jest dość niska a nikomu nie muszę mówić, że ich urwanie w drodze jest dość nieprzyjemne. 11. Co tydzień dobrze jest sprawdzić powietrze w kołach (przód 1,8, tył 2,0 bar). 12. Codziennie trzeba sprawdzić działanie oświetlenia. 13. Co tankowanie sprawdzam ważniejsze śruby.  Przestrzegając tych punktów z pewnością będziemy zadowoleni ze swojego rumaka, a on odwdzięczy się nam za troskliwą opiekę bezawaryjną jazdą.    mysle ze pomogłem licze na naj

Dodaj swoją odpowiedź