Praca, która mnie zainteresowała do tego stopnia, że chętnie bym sie jej sam podjęła to praca specjalisty d/s kadr i zarządzania. Takie stanowisko zajmuje osoba, która znam i z racji znajomości mogłam podpatrzeć na czym taka praca polega. Spędziłam w biurze jeden cały dzień roboczy. Co mi sie w tym podobało..? Otóż jest to praca administracyjno- biurowa, w której każdego dnia coś innego należało przygotować. W zakres obowiązków kadrowych wchodzi przygotowanie bardzo duzej ilości ciekawych dokumentów związanych z teczkami osobowymi, przygotowaniem dokumentów do wynagrodzeń , rozliczanie czasu pracy , ewidencja urlopów. Ilość teczek osobowych z całym kompletem niezbędnych dokumentów jest zależna od ilości osób zatrudnionych w biurze. Taka teczka jest zbiorem wszystkich informacji o pracowniku. Są tu jego świadectwa szkolne, świadectwa kwalifikacyjne, ukończone kursy i podniesione kwalifikacje. Karty badań lekarskich i inne ważne z kadrowego punku widzenia dokumenty. Teczka każdego stanowiska pracy jest inna . Niezbędna jest tu znajomość kodeksu pracy i wielu rozporządzeń tzw wykonawczych. Odpowiedzialna rzecz ,która motywuje. Utrzymuje umysł w stanie stałej gotowości. Rzecz ciekawa i absorbująca. Dodatkowo w firmie odbywają sie regularnie posiedzenia Zarządu lub posiedzenie Rady Nadzorczej , które to należy właściwie protokołować. Poprawna polszczyzna to podstawowe wymaganie . Umiejętność szybkiego notowania , redagowana uchwał to kolejna niezwykle ważna umiejętność. Wiąże się to często z dużym stresem . Dlatego umiejętność radzenia sobie z takimi emocjami to ważna sprawa. Do tych spraw dochodzi jeszcze stały kontakt z ludźmi. Taka praca nigdy nie nuży i pozwala sie stale rozwijać.
Moja ulubiona Praca i dlaczego ja lubię... To ma być praca jakaś biurowa związana z administracja...
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź