Zalety to np: reklama w tv ma szeroki zasięg, w związku z czym koszt dotarcia do jednego konsumenta jest niższy niż w przypadku innych mediów reklamowychreklama w tv ma największe możliwości przyciągnięcia uwagi odbiorców oraz silnego oddziaływania na emocje potencjalnych klientów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu obrazu, dźwięki i koloru.reklama w tv ma dużą wiarygodność, z którą wiąże się również prestiżWady to np: Wysokie koszty emisji. Mimo, że koszty dotarcia mogą być stosunkowo niskie, to koszt emisji w stacjach ogólnopolskich jest na tyle wysoki, że na taką reklamę stać tylko firmy zamożne, z dużymi budżetami reklamowymi. Wysokie koszty produkcji spotu telewizyjnego. Duża liczba reklam mogąca powodować szum informacyjny. Mała selektywność oddziaływania. Osoby oglądające telewizję często unikają bloków reklamowych. Jest to znacznie ułatwione dzięki bardzo powszechnym pilotom do telewizorów. Najwyższa oglądalność telewizji (ang. prime time) jest notowana w dni tygodnia w godzinach wieczornych, czyli wtedy, kiedy większość sklepów jest już zamknięta. Możliwości natychmiastowego zakupu są więc ograniczone.1
ZALETY: -kształtowanie postaw społecznych -powszechna informacja o produkcie. -budowanie wizerunku firmy, produktu -zwiększenie sprzedaży produktów WADY: -koszta -reklamy są zazwyczaj nudne -wydawanie pieniędzy na zupełnie nie potrzebne rzeczy