Rysunki niewyraźne, ale postaram się po numerach opisać, co kryje się pod numerami na rysunkach. Ogólny opis: Przekładnia walcowa o zębach prostych jednostopniowa. Przełożenie przekładni zwalnia obroty z wału czynnego (napędowego) na wał bierny (napędzany) (przełozenie i>1). Wg rysunku opis części: 1 - korpus dolny reduktora 2 - koło zębate duże (wałka biernego) 3 - koło zębate małe (wałka czynnego) 4 - wałek napędowy (wałek czynny) 5 - uszczelnienie (simering wargowy) wałka biernego 6 - łożysko kulkowe wałka biernego 7 - pokrywa przednia wałka biernego 8 - pokrywa tylna wałka biernego 9 - pokrywa przednia wałka czynnego 10 - wałek napędzany (bierny) 11 - łożysko wała napędzanego (czynnego) 12 - uszczelnienie (simering wargowy) wałka czynnego 13 - pokrywa tylna wałka czynnego 14 - uszczelnienie???? pokrywy - nie widać z rysunku gdzie jest osnośnik (do jakiego elementu) 15 - górna pokrywa przekładni 16 - śruba z łbem sześciokątnym i niepełnym gwintem 17 - śruba z pełnym gwintem 18 - śruba 19 - nakrętka 20 - wziernik poziomu max. i min oleju (może stanowić ten wziernik śruba) 21 - uszczelka wziernika oleju 21 - też pokazana śruba oczkowa (służy do mocowania lin lub pasów w celu transportu/montażu przekładni) 23 - odpowietrznik komory przekładni PS. Podobną konstrukcję miałem na jednej z maszyn produkcyjnych w moim miejscu pracy, z tym, że zęby miała skośne, była 2 stopniowa, też reduktor. Firma produkująca takie przekładnie zwie się BEFARED. :)
Wykonaj identyfikacje części zespołu reduktora na przedmiot Technologie i Konstrukcje maszyn.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź