Powszechnie przyjmuje się, że podstawy impresjonizmu (chwilowość, ulotność i ogromnie ważna gra świateł - budowanie światłem subiektywnych i zmiennych odczuć) przynależały tylko malarstwu - August Rodin staje jednak w szeregu czołowych impresjonistów - jako rzeźbiarz. Może to dlatego, ze wobec powszechnego Akademizmu (podwaliny klasyczne lecz wyidealizowane) on który nie studiował - ponieważ nie dostał się na Akademię nie był obarczony kanonami ówczesnej sztuki. W świeży i nowatorski sposób pokazywał "jak widzi" to co zamierzał ukazać w rzeźbie, może też dlatego niezwiązany wyuczonymi nawykami często nie dokańczał swych prac co tylko podkreśla ich subiektywizm i chwilowość. Szokował tematyką erotyczną jak i swobodnym podejściem do materiału gdzie chropowatość i gładź nie wynikały tylko ze struktury materiału który przedstawiały ale też a może głównie z wyrażania emocji którym służyły. "Myśliciel" "Pocałunek" "Ręka Boga" "Mieszczanie z Calais"
Wpływ malarstwa impresjonicznego na rzeźbę Rodina. Podajcie jakieś sensowne przykłady.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź