1) XVI w. 2) przedstawianiu człowieka przekładaniu piękna duchowego nad piękno fizyczne 3) Perspektywa zbieżna i powietrzna, naturalność postaci, nadanie im ruchu oraz precyzyjna gra światłocieni w całym dziele. 4) Rotunda św. Prokopa w Strzelnie Kolegiata w Tumie klasztor w Cluny Katedra pod wezwaniem Wniebowzięcia Marii Panny w Pizie Opactwo w Tyńcu Kościół św. Andzeja kościół dominikański św. Jakuba w Sandomierzu Opactwo cystersów w Sulejowie 7) 1. FLORENCJA 2. RAFAEL 3. RENESANS 4. BUONARROTI 5. HARMONIA 6. HUMANIZM 7. BRAMANTE 8. LEONARDO 9. TYCJAN 10. PAŁAC 11. NAGROBEK 12. KOPUŁA 13. ANTYK 14. ŚWIATŁOCIEŃ 15. GENIUSZ 16. ATTYKA 17. SFUMATO 18. AKT 19. PERSPEKTYWA 8) Moja interpretacja może się znacznie różnić od innych. Przede wszystkim na obrazie zauważyłam, iż mężczyźni są obojętni na otoczenie półnagich kobiet. W takim razie istnieje kontrast między poezją i muzyką, a obojętnymi na nią osobnikami. Świadczy o tym również gra na instrumencie bez strun i bez otworu pudła rezonansowego. Kobieta z instrumentem zatem symbolizuje muzykę, a ta z z dzbanem poezję. 10) Tempietto ---> Bramante Szkoła Ateńska ---> Rafael Madonna w grocie ---> Leonardo da Vinci ---> Ostatnia Wieczerza Narodziny Wenus ---> Botticelli David ---> Donatello kopuła katedry we Florencji ---> Brunelleschi La Bella ---> Tycjan freski w Kaplicy Sykstyńskiej ---> Michał Anioł 11) W Polsce początek renesansu przypadł na okres panowania Jagiellonów i rozwijał się do końca XVI wieku. Powstałe wówczas obiekty były dziełem architektów włoskich. Kaplica Zygmuntowska na Wawelu 1. złota kopuła z latarnią wsparta na ośmiobocznym bębnie. Jedna z dwóch Kamienic Przybyłów w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą. 2. podcienia 3. attyki 12) Antyczna: - sklepienie kolebkowe - łuk półkolisty - ornamenty antyczne - forma łuku tęczowego nawiązuje do łuku triumfalnego - arkady Renesansowe: - przekształcenie porządków antycznych - uboga dekoracja, wszystko harmonijne, brak przesadyzmu - dekoracja sklepienia 13) Dürer 14) 1. O doskonałym warsztacie mistrza, jego świetnemu rysunkowi i o czasach w jakich go tworzył. 2. Grafikę. 15) Bruegel 16) Kształtował poszczególne elementy dzieła linearnie, bądź uwydatniał płynność materii malarskiej. Postacie budował z uproszczonych brył geometrycznych, rozgraniczonych układem soczystych plam barwnych, przypominającym witraż. Stworzył podstawy dla rozwoju rodzajowego i pejzażowego malarstwa. 1) fasadę kościoła Wzrok przyciągają piękne rzeźby, dość wysokie ozdobne wieże. 2) Kościół zbudowany na planie krzyża łacńskiego, chociaż ramiona transeptu są bardzo krótkie. Po obu stronach nawy głównej zamiast naw bocznych widzimy po cztery kaplice. 3) 1. MANIERYZM 2. BERINI 3. BOGACTWO 4. WILANÓW 5. SZTUKATERIE 6. PUTTO 7. REMBRANDT 8. RUBENS 9. PAŁACE 10. DYNAMIZM 11. PLAFON 12. ILUZJA 13. STIUK 14. WERSAL 15. ROKOKO 16. FRONTON 17. PRZEPYCH Liczę na naj ;3
SZTUKA
DUŻO PUNKTÓW + DAM NAJ !!!
Rozwiążcie wszystkie zadania z załączników.
Bardzo proszę pomóżcie :)
Z góry dzięki, daję NAJ :)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź