koła rowerowe, na które składają się: piastyszprychyobręczenyple rowerowedętkioponypatrz też: błotnikoraz: siodło przymocowane przez sztycękierownica (czasami z lemondką) połączona za pomocąmostka zwanego też fajką zwidelcem który jest połączony z ramą za pomocąłożysk sterowych (sterów)oprócz tego do ramy mogą być przymocowane rozmaite dodatkowe utensylia takie jak: koszyk na bidon wraz z bidonempompkadzwoneklicznikdynamolampkisakwybłotnikibagażnikchorągiewka rowerowaRower jest zwykle napędzany przez układ napędowy na który składają się: mechanizm korbowy, do którego są przymocowanepedały, korby zaś są połączone razem przez ułożyskowany wałeksuportu, na której są z kolei zamocowaneprzednie zębatki, zwane też czasami "koronkami" Najwieksza z nich (czasami wszystkie) jest zwana w slangu kolarzy "blatem". Zębatki te są połączone za pomocąłańcucha dotylnych zębatek, które mogą być zakładane na bębenek w formie luźnych zębatek lub zintegrowanej kasety, lub tworzyć jedną, nierozerwalną część zwolnobiegiem Większość współczesnych rowerów posiada możliwość zmiany biegów, dzięki systemowi zębatek tylnych i przednich oraz systemu zmiany biegów na który składają się: przerzutka (z tyłu)przekładnia (z przodu)manetki orazlinkiRower posiada też zwykle system hamulcowy. Istnieją różne rodzaje hamulców rowerowych: hamulce szczękowehamulce V-brakehamulce tarczowehamulce bębnowe W rozwiązaniach tych stosowane są: klamki hamulcowelinki lub przewody hydrauliczneklocki lubokładziny hamulcoweNiektóre rowery - oprócz powyższych części - posiadają również amortyzację.
kola kierownica pedaly siodelko jak jest to bagaznik blotnik dzwonek koszyk rama