Moja szkoła marzeń!

Pokolenie młodzieży to pokolenie, które czuje się jak dorośli i chce, aby ja tak traktowano, a z drugiej strony ma niespożytą energię i mnóstwo pomysłów, które nie zawsze uchodzą za poważne i godne naśladowania. Problem, który gnębi nas młodych to – „co zrobić ze szkołą aby z przyjemnością się do niej chodziło” – Jak możemy ją sobie wyobrazić aby było w niej tak jak w domu.

Jest to przecież miejsce w którym każdego dnia przebywamy wiele godzin.O niej myślimy, mówimy a także piszemy- dobrze i źle. Spróbujmy sobie pomóc i stwórzmy szkołę, aby nauczyciele i uczniowie z przyjemnością do niej chodzili. Jestem przekonana, że główną rolę musiałaby odgrywać przyjaźń i zrozumienie. Nauczyciele byliby wyrozumiali względem swoich uczniów, a my zdyscyplinowani i posłuszni. Nikomu nie chciałoby się robić głupich kawałów i złośliwych dowcipów bo przecież bylibyśmy przez wszystkich traktowani jak dorośli, a dorosłym nie wszystko wypada.

Każdy mógłby pogłębiać swoje zainteresowania z przedmiotów które najbardziej go interesują. Osobę , która z przyjemnością uczy się biologii i j. angielskiego inaczej traktowano by na lekcjach matematyki. Wiadomo przecież, że nie wszyscy rozumieją przedmioty ścisłe i nie wszyscy z łatwością uczą się języków obcych. Tylko od nauczyciela zależy, czy z sercem na ramieniu będziemy czekać na lekcje, do których niechętnie podchodzimy, bo ich po prostu nie lubimy, lub z niecierpliwością będziemy czekać na lekcje które nas interesują i ciekawią.

Nie sposób też sobie wyobrazić „super” szkołę bez komputerów i Internetu. Ich obsługi powinniśmy się uczyć każdego dnia. Każda klasa powinna mieć swój komputer, z którego korzystałby tylko nauczyciel. Tam w programie byłyby wpisywane oceny, dane personalne uczniów, ich zainteresowania i programy nauczania z wszystkich przedmiotów. Każdy mógłby zerknąć czego będziemy się uczyć jutro. Uczeń, który byłby nieobecny w szkole, a posiadający komputer w domu, drogą internetową mógłby spojrzeć czego uczyli się jego koledzy, co zadane i jakie oceny wystawili nauczyciele. Pedagodzy zamiast do dzienników, oceny i ewentualne uwagi wpisywaliby do specjalnych programów komputerowych zabezpieczonych hasłem. Wtedy nie miałyby miejsca przykre incydenty związane z dopisywaniem ocen.

Rodzice w ten sposób, codziennie mogliby uczestniczyć w postępach swoich dzieci. Nie byłoby stresu, bo nie otrzymywalibyśmy ocen niedostatecznych. Żarty i kawały też by istniały, ale na specjalnych spotkaniach, które mogłyby odbywać się w każde sobotnie popołudnie. Jedni przy muzyce jeszcze inni uczestniczyliby w rozgrywkach sportowych.

Szkoła byłaby otwarta do późnych godzin wieczornych, a my przychodzilibyśmy do niej nie tylko po to, aby się uczyć, a też, aby porozmawiać o swoich problemach, zabawić się z przyjaciółmi i odpocząć wśród rówieśników. Miejsce to byłoby naszym drugim domem w pełni tego słowa znaczeniu..
Byłaby to szkoła naszych marzeń.

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Szkoła moich marzeń

„szkoła moich marzeń”

Moja szkła jest wesoła,
znajdę w niej lek na mega doła.
Jest tu całkiem sympatycznie
choć trochę uroczyście.
Szkołą rządzą dyrektorzy,
którzy wiecznie są chorzy.
Nauczyciele ...

Język polski

Szkoła moich marzeń

Dzisiejsza szkoła jest nie tylko męką dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Odnoszę wrażenie, że jedni i drudzy przychodzą tu z konieczności, chociaż może nie wszyscy. Taka jest nasza szkoła i mam nadzieję, że się to zmieni. A oto ...

Język polski

Szkoła moich marzeń

Dzisiejsza szkoła jest nie tylko męką dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Odnoszę wrażenie, że jedni i drudzy przychodzą tu z konieczności, chociaż może nie wszyscy. Taki jest nasz budynek i mam nadzieję, że się to zmieni. A oto m...

Język polski

Prądy i nurty kina, filmy najsławniejszych reżyserów, kilka pojęć z świata telewizji

28 XII 1895 – WYJŚCIE ROBOTNIC Z FABRYKI
FILM D’ART.
ZABÓJSTWO KSIĘCIA GWIZJUSZA LAMBERT KRÓLOWA LŻBIETA MERCANTON QUO VADIS GUAZZONI CABIRIA PASTRONE NARODZINY NARODU, NIETOLERANCJA GRIFFITH
SZKOŁA SZWEDZKA
BANICI, FURMAN...

Język polski

Kształtowanie się osobowości i rola pracy w życiu człowieka - przekrojowe pytania, na ustny egzamin.

1. Przedstaw na własnym przykładzie, jaką pozytywną i negatywną rolę spełnia szkoła w twojej ewolucji od osoby do osobowości w rozumieniu tego procesu wg. współczesnej wiedzy psychologicznej, socjologicznej i pedagogicznej.

Moje ...