Witam w mojej pracy poruszę grafikę komputerową 2D która używana jest w programach zazwyczaj produkcji niezależnej bądź takiej z mniejszym nakładzie pieniężnym. Grafika ta nie licząc programów używana jest również w stronach internetowych oraz różnorakich gier które powstały na przełomie ostatnich osiągnięć technologicznych. Zacznijmy jednak od wyjaśnienia terminologii grafiki 2D. Termin ten może się odnosić zarówno do działu informatyki zajmującego się grafiką dwuwymiarową i technikami dotyczącymi jej obróbki, jak i do samych obrazów cyfrowych mogących składać się z tekstu, grafiki oraz obiektów 2D. Grafika 2D dzieli się na skalowalną grafikę wektorową i nieskalowalną grafikę bitmapową. Jej tworzenie może odbywać się z wykorzystaniem komputerów lub przy użyciu tradycyjnych technik rysowniczych. Wygenerowane obrazy mają statyczną postać, a animacje są płaskie. Obraz 2D dominował w grach komputerowych do połowy lat 90. ubiegłego wieku, kiedy możliwe stało się renderowanie grafiki 3D w czasie rzeczywistym na domowych komputerach. Do dzisiaj grafika dwuwymiarowa dobrze sprawdza się w grach zręcznościowych, w tym zwłaszcza klasycznych platformówkach, ale także logicznych, strategicznych czy przygodowych. Szczególnym przypadkiem grafiki 2D w grach wideo jest tzw. rzut izometryczny. Przedstawienie obiektów na ekranie obróconych pod kątem 45 stopni i bez zastosowania perspektywy pozwala stworzyć złudzenie trójwymiarowego obrazu.
Grafika Komputerowa Na Dowolny Temat Z Góry Dzięki .
20-25 zdań ;)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź