1) Wyjaśnij co dzieje się w czasie każdego z suwów ( suw dolotu, suw sprężenia, suw pracy, suw wylotu). Proszę własnymi słowami w max 5 zdaniach. 2) Wyjaśnij pojęcia : 1.6, 2.0D, 2.2TDI, 4X4, ASP, ESP, ABS :) Dziękuję za poprawne odpowiedzi :))

1) Wyjaśnij co dzieje się w czasie każdego z suwów ( suw dolotu, suw sprężenia, suw pracy, suw wylotu). Proszę własnymi słowami w max 5 zdaniach. 2) Wyjaśnij pojęcia : 1.6, 2.0D, 2.2TDI, 4X4, ASP, ESP, ABS :) Dziękuję za poprawne odpowiedzi :))
Odpowiedź

AD 1. SUW DOLOTU: otwiera się zawór dolotowy, zawór wylotowy jest zamknięty, tłok porusza się z górnego martwego punktu (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP). Podczas ruchu tłoka w dół następuje zasysanie mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra. SUW SPRĘŻANIA: Tłok porusza się w górę z DMP do GMP. Zawór dolotowy jest zamykany, zawór wylotowy jest zamknięty. Podczas tego suwu mieszanka jest sprężana. SUW PRACY: obydwa zawory są zamknięte. Tłok porusza się z GMP do DMP siłą wywieraną przez spalaną mieszankę paliwowo-powietrzną. SUW WYLOTU: zawór dolotowy jest zamknięty, otwarty jest zawór wylotowy gazów spalinowych. Tłok porusza się z DMP do GMP. AD.2. 1.6 - pojemność całkowita silnika benzynowego (1600 cm^3) 2.0D - pojemność całkowita silnika z zapłonem samoczynnym (2000 cm^3) 2.2TDI - pojemność całkowita silnika z zapłonem samoczynnym (2200 cm^3). Silnik turbodoładowany oraz w bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra 4X4 - rodzaj przeniesienia napędu (na 4 koła) ASP - system stosowany w samochodach, którego zadaniem jest niedopuszczenie do poślizgu kół przy przyspieszaniu ESP - układ w samochodzie, którego zadaniem jest stabilizacja toru jazdy pojazdu. ABS - system przeciwdziałający poślizgowi kół (zablokowaniu ich) przy hamowaniu. ABS często mylony jest z definicją, iż powoduje skrócenie drogi hamowania.

Dodaj swoją odpowiedź