Rodzajami manipulacji w reklamie o kremach jest obrabianie zdjęć. Dzięki takiej obróbce twarz wygląda ładnie, czyli tak jak powinna po użyciu kremu. Innym rodzajem jest zapewnianie działalności, na przykład 9 na 10 kobiet jest zadowolone ze stosowania tego kremu. Czasami w owych reklamach występuje dermatolog, a raczej aktor podający się za niego. Niestety lekarze nie mogą występować w reklamach, a wiele osób się na to nabiera. Manipulacja wywiera na różnych osobach różny wpływ. Jeśli ktoś jest naiwny ta manipulacja będzie duża. Taka osoba zapewniona przez marketingowe kłamstwa pójdzie i kupi krem. Przekonana o jego działaniach będzie widziała drobne zmiany, chociaż jej twarz cały czas wygląda tak samo. Jest to efekt placebo (nie jestem pewna tej nazwy), czyli jestem przekonana, że coś działa. Dobry przykład z mojego życia, po tabletce na kaszel powinien mi on przejść, niestety połknęłam złą tabletkę, a kaszlu i tak nie było. Jeśli jednak osoba ma jakąś wiedzę nie da sobą tak łatwo zmanipulować. Jej wpływ będzie mniejszy i korzystniejszy dla nas. Czasami obejrzenie tej samej reklamy kilkakrotnie zwiększa wpływ manipulacji.
Opisz na około 30-40 zdań jakie są rodzaje manipulacji w reklamie o kremach, i jak owa manipulacja ma na nas wpływ. Praca ta ma mieć postać wypracowania ;) Dziękuję ;)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź