W S-Bahnie (szybkiej kolejce naziemnej) slucham muzyki i czytam czasopismo. Gdy przychodze do domu, natychmiast wlaczam telewizor i przelaczam na MTV. Potem jem obiad i rozmiawiam z rodzicami esemesujac dodatkowo z moimi przyjaciolmi. Podczas gdy odrabiam zadania domowe, czatuje w internecie albo pisze maile i slucham mojej ulubionej stacji w radio. Tak wyglada konsumpcja mediow wielu mlodych ludzi tak w Niemczech jak i w Polsce. Mlodzi ludzie, ktorzy maja od 10 do 25 lat, interesuja sie technika i sa uwazani za medialnych "Wielozadaniowcow", czyli korzystaja w tej samej chwili z wielu roznych, glownie elektornicznych urzadzen medialnych, i sa przekonani, iz potrzebne informacje mozna znalezc tylko w multimedialnych zrodlach. w ogole nie moga sobie wyobrazic zycia bez telefonu komorkowego czy emaila. Maja na calym swiecie przyjaciol z internetu, z ktorymi sa chetnie w ciaglym kontakcie. Dlatego tez sa tolerancyjni i otwarci na inne jezyki , kultury i religie. Najczesciej sa pewni siebie i spoleczni. Dzialanie jest dla nich wazniejsze niz wiedza. Ci mlodzi ludzi maja jednak malo czasu na sport i inne aktywnosci.Poprzez brutalne gry komputerowe sa czesto sklonni do przemocy. Nie ogladaja wiadomosci i nie czytaja praktycznie gazet. Poza tym staja sie czesto niecierpliwi i nie potrafia rozwiazywac swoich problemow. Powinni sie tez nauczyc brania odpowiedzialnosci za siebie i swoje czyny.
Przetłumacz tekst (w załączniku)
P.S. W 5 do uzupełnienia zamazało się słowa, tam ma być Kulturen.
Daję naj i podziękowania.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź