Jasne, trzymaj! Akurat mam wypisane :)
[latex]v= frac{s}{t} [/latex] prędkość w ruchu jednostajnym prostoliniowym [latex]a= frac{Δv}{t} [/latex] przyspieszenie ( ten dziwny znak to delta) [latex]s= frac{at^{2} }{2} [/latex] droga w ruchu jednostajnie przyspieszonym [latex]F=a*m[/latex] siła w II zasadzie dynamiki Newtona [latex]W=F*s[/latex] praca [latex]E_{p} =mgh[/latex] energia potencjalna ciężkości [latex]E_{k} = frac{mv^{2} }{2} [/latex] energia kinetyczna [latex]E_{m} = E_{p} + E_{k} [/latex] energia mechaniczna [latex]I= frac{q}{t} [/latex] natężenie prądu elektrycznego [latex]U= frac{E}{q} [/latex] napięcie prądu elektrycznego [latex]P=U*I[/latex] moc prądu elektrycznego [latex]W=U*I*t[/latex] praca prądu elektrycznego [latex]P= frac{W}{t} [/latex] moc [latex]c_{w} = frac{E}{m*Δt} [/latex] ciepło właściwe- Δt w tym przypadku oznacza różnicę temperatur [latex]c_{t} = frac{E}{m} [/latex] ciepło topnienia, ten sam wzór ale z innym indeksem tyczy się też ciepła parowania [latex]Q _{1} =Q_{2} [/latex] bilans cieplny (zamiast Q można stosować E) [latex]R= frac{U}{I} [/latex] opór opornika [latex]R_{c} =R_{1} +....R_{n} [/latex] opór zastępczy w połączeniu szeregowym [latex] frac{1}{R_{c} } = frac{1}{R_{1} } +..... frac{1}{R_{n} } [/latex]opór zastępczy w połączeniu równoległym, ale trzeba pamiętać potem o zamianie mianownika i liczebnika wyniku [latex]f= frac{1}{T} [/latex] częstotliwość fali [latex]v= frac{λ}{T} [/latex] prędkość rozchodzenia się fali (ten dziwny znak to lambda( grecka litera) - długość fali) [latex]Qh=Fl[/latex] równia pochyła [latex]F_{1} * r_{1} = F_{2} * r_{2}[/latex] dźwignia dwustronna [latex]Z= frac{1}{f} [/latex] zdolność skupiająca soczewki [latex]ρ= frac{m}{V} [/latex] gęstość (ten dziwny snak to ro (grecka litera) - gęstość) [latex]p= frac{F}{S} [/latex] ciśnienie [latex]p= ρ * g * h[/latex] ciśnienie hydrostatyczne (dziwny znak to ro) [latex]F_{w} =ρ * g * V_{ccz} [/latex] siła wyporu (dziwny znak to ro) [latex]F= frac{q_{1}*q_{2} }{r^{2} } [/latex] siła Coulumba Oczywiście trzeba też umieć przekształcać te wzory.