Zadanie 1 Zalety: zwiększenie dochodów plantatorów, rośliny z monokultur odznaczają się np. szybszym wzrostem i większymi owocami niż naturalne populacje roślin. Wady: większa podatność roślin na ataki szkodników, znaczne ograniczenie bioróżnorodności na danym terenie Zadanie 2 a) P, b) P, c) F, d) P, e) P, f) F Zadanie 3 Warunki klimatyczno-glebowe: - dobre: D, F, G, K, N; podkreślone: D, F, K; w kółku: G, N; - średnie: B, C, H, J; - słabe: A, E, I, L, M. Zadanie 4 Skreślone informacje: wysoko, żyzności gleb, zagrożenia szkodnikami, państwowej, niewielkich. Zadanie 5 NIE – B NIE – D TAK – E Zadanie 6 a) latyfundia b) skup interwencyjny c) dzierżawa d) hacjendy e) protekcjonizm Zadanie 7 Grunty orne: E, L, P. Użytki zielone: B, G, I, M. Uprawy trwałe: C, K, N, O. Lasy: A, F, R. Pozostałe grunty: D, H, J. Zadanie 8 Japonia: C – 5. Australia: D – 4. Polska: A – 2. Francja: B – 3.
Proszę o uzupełnienie maturalnych kart pracy część 2 strony:38,39,40,41.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź