Jakie znasz jeszcze inne przykłady działań marketingowych mające na celu zwiększenie popytu na rynku?

Jakie znasz jeszcze inne przykłady działań marketingowych mające na celu zwiększenie popytu na rynku?
Odpowiedź

Wszystkie zebrane poniżej odmiany i przykłady działań marketingowych są rezultatem przeprowadzonej selekcji, która odbywała się według subiektywnej oceny (tj. pewnej wypadkowej: powszechności, popularności, skuteczności). Mówiąc konkretniej, pominąłem wszystkie pojęcia marketingowe, które nie odgrywają obecnie większej roli, tzn. ich czas jeszcze nie nadszedł, ewentualnie z samej definicji wydają się niewarte odnotowania. Dużą trudność sprawia przypisanie poszczególnej formy marketingu do kategorii. Wielokrotnie zdarzało się, że dany termin mógłby być przypisany do dwóch lub więcej grup, a sama kategoria mogłaby stanowić podkategorię innej, itd. Dlatego głównym kryterium podziału w poniższym zestawieniu stała się przejrzystość i logiczność struktury. Jeżeli ktoś uzna, że dane działanie powinno być przypisane do innej grupy – to zapewne ma rację. Tak samo jak inna osoba, która umieściłaby ten sam element jeszcze w innym miejscu.  Gdy spojrzymy na całość praktycznym okiem to i tak okaże się, że w dobie marketingu zintegrowanego takie podziały nie odgrywają przecież istotnej roli.

Przykładowe formy: - reklama - promocja - public relations

Dodaj swoją odpowiedź