pozytywne czynniki- klasówki, zmiana szkoły, zmiana pracy, spotkanie z kimś ważnym, poznanie nowej osoby negatywne czynniki- strach, lęk, fobia, depresja, nerwica i inne choroby psychiczne, stres długotrwały sposoby radzenia sobie ze stresem- słuchanie muzyki, uprawianie sportu, spotkanie z przyjaciółmi, rozmowa, obejrzenie filmu, zrobienie czegoś co sprawia nam przyjemność np. taniec. W przypadku choroby psychicznej o podłożu strachu konieczna jest wizyta u lekarza, psychologa.
Stres-stan organizmu wywołany działaniem bodźca(stresora).Do najprostszych stresorów należą bodźce bezpośrednio rejestrowane przez narządy zmysłów:hałas migoczące silne światło,wibracje.Dużo bardziej złożonymi stresorami są sytuacje z życia codziennego:niepokój przed egzaminem,choroba,konflikty w szkole i w domu. Pozytywne działanie:odpowiedni poziom stresu stymuluje i motywuje do aktywności. Negatywne działanie: długotrwały stres może prowadzić do zaburzeń takich jak; nerwice i depresje Aby pokonać stres należy wykonywać ćwiczenia fizyczne i oddechowe, potrzebne jest wsparcie ze strony osób bliskich i codzienny wypoczynek
1 wymień czynniki wywołujące stres. 2. podaj przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu. 3. przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem.
1 wymień czynniki wywołujące stres. 2. podaj przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu. 3. przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem....
1 wymień czynniki wywołujące stres. 2. podaj przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu. 3. przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem.
1 wymień czynniki wywołujące stres. 2. podaj przykłady pozytywnego i negatywnego działania stresu. 3. przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem....
1. Opisz łuk odruchowy oraz wymień rodzaje odruchów. 2. Przedstaw rolę odruchów warunkowych w uczeniu się. 3. Opisz budowę mózgu i rdzenia kręgowego. 4. Wymień czynniki wywołujące stres, przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem, oraz podaj przykłady
1. Opisz łuk odruchowy oraz wymień rodzaje odruchów. 2. Przedstaw rolę odruchów warunkowych w uczeniu się. 3. Opisz budowę mózgu i rdzenia kręgowego. 4. Wymień czynniki wywołujące stres, przedstaw sposoby radzenia sobie ze stresem, or...