w załącznikach zadania :) bardzo proszę o pomoc, dam naj! wystarczy tylko odpowiedzi, nie przepisujcie poleceń

w załącznikach zadania :) bardzo proszę o pomoc, dam naj! wystarczy tylko odpowiedzi, nie przepisujcie poleceń
Odpowiedź

Zad. 6.  1). W wypadku silnego oświetlenia, w komórce występuje parastrofia (chloroplasty układają się równolegle do kąta padania promieni słonecznych). Gdy natężenie światła jest niskie- występuje epistrofia (chloroplasty układają się prostopadle do kąta padania promieni słonecznych). Zaś gdy natężenie światła jest umiarkowane (lub gdy jest ciemno) chloroplasty rozkładają się przestrzennie równomiernie w całej komórce. 2). Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu chloroplastów w reakcji na natężenie światła, wydajność absorbcji promieni słonecznych jest najwydajniejsza. Zad. 7.  1). Chloroplast . 2). a.- granum.      b.- stroma.      c.- błona granum.      d.- błona wewnętrzna.   3). a.- faza jasna fotosyntezy (czyli inaczej faza zależna od światła).      b.- faza ciemna fotosyntezy (czyli inaczej faza niezależna od światła lub jeszcze             inaczej cykl Calvina). 4). 1.- karboksylacja.      2.- redukcja.      3.- regeneracja. Zad.8.  1). Fotony umożliwiają zapoczątkowanie całej reakcji fotosyntezy poprzez wybicie elektronów z fotoukładu.     Cząsteczki chlorofilu (głównie typu 'a', no i troszeczkę 'b') absorbują promienie świetlne, co pozwala im na wybicie elektronów.      Wybite elektrony poprzez swą wędrówkę w obrębie fotoukładów (PS I i PS II) warunkują uwalnianie energii w postaci ATP. 2). Woda pobierana przez rośliny jest niezbędna podczas procesu fotosyntezy. Bowiem w fotoukładzie PS II zachodzi jej fotoliza (czyli rozkład) na protony (czyli kationy H+) oraz aniony wodorotlenkowe OH-. Protony H+ potrzebne są do sntezy NADPH2, zaś aniony wodorotlenkowe są źródłem elektronów potrzebnych do dalszych reakcji fazy jasnej ( 2OH-  - 2elektrony -----> H2O + 1/2 O2 ). 3). Istotą fazy ciemnej (cyklu Calvina) jest synteza związku organicznego, np. glukozy lub tłuszczu, czy białka (produkty te są pokarmem rośliny, które ta wchłania/ wbudowywuje w swoje ciało, czyli produkuje biomasę) poprzez redukcję CO2 za pomocą siły asymilacyjnej (ATP oraz NADPH2).  4). - Węglowodany (glukoza, inne monosacharydy, np. galaktoza i                                    fruktoza; disacharydy; cukry złożone). - Ketokwasy, - Aminokwasy, - Białka. - Kwasy tłuszczowe. - Lipidy (czyli inaczej tłuszcze). Zad. 9. 1). a.- szczawiooctan.      b.- fosfoenylopirogronian. 2). Kukurydza, trzcina cukrowa. 3). Ponieważ, mimi niesprzyjających warunków środowiska (brak dostępu wody, bardzo wysoka temperatura) intensywność fotosyntezy tych roślin w ogóle nie spada i pozostaje na wysokim poziomie, umożliwiając wysoką prosukcję biomasy (pokarmu). 4). 1.- niezróżnicowany miękisz asymilacyjny.        2.- występowanie komórek pochwy okołowiązkowej. Zad. 10. 1). a.- Rybulozo-1,5-bifosforan (RuBP).      b.- Kwas 3-fosfoglicerynowy (PGA).      c.- Aldehyd 3-fosfoglicerynowy (PGAL). 2). 1.- Karboksylacja- przyłączanie CO2 do RuBP, w wyniku czego powstaje PGA.      2.- Redukcja- redukcja :) PGA do PGAL za pomocą siły asmymilacyjnej (ATP i               NADPH2).            3.- Regeneracja- odzyskanie RuBP z PGAL kosztem ATP. 3). Wzrost temperatury powoduje po osiągnięziu, tzw. punktu wysycenia świetlnego zahamowanie fotosyntezy i utrzymaniem się jej na stałym poziomie aż do osiągnięcia, tzw. punktu hamwania, gdzie temperatura jeszcze bardziej rośnie, a w skutek tego intensywność fotosyntezy drastycznie spada (bowiem następuje wtedy dezaktywacja chlorofilu w liściach i łodydze).  :) :) :)

Dodaj swoją odpowiedź