wady i zalety firmy korporacyjnej z punktu widzenia pracownika 

wady i zalety firmy korporacyjnej z punktu widzenia pracownika 
Odpowiedź

zapisze Ci to na przykladzie firmy w ktorej pracuje.  Zatarcie granicy pomiędzy komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną rodzi pewne zagrożenia. W organizacji, której podlega około 400 sklepów, nie sposób kontrolować wszystkich indywidualnych inicjatyw pracowników i ich wypowiedzi w mediach. Trudniej jest także kontrolować przepływ informacji – doświadczenie pokazuje, że materiały wewnętrzne często trafiają na przykład do konkurencji, a zatem trzeba uważać, by nie zamieszczać w nich wiadomości, które nie powinny być znane osobom spoza firmy. Homogenizacja komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w dużych korporacjach ma jednak także bezsprzeczne zalety. Pracownik, który jest dobrze poinformowany o działalności organizacji i jest przekonany o słuszności podejmowanych w niej działań, staje się niejako rzecznikiem firmy. Angażuje się w rozpowszechnianie pozytywnych opinii o organizacji poza nią samą i jest zmotywowany do tego, by uczestniczyć w procesie komunikacji, by stać się w nim także nadawcą, a nie tylko odbiorcą. Z jednej strony jest osobą kompetentną do tego, by udzielić informacji klientowi, z drugiej zaś, poczucie tożsamości z firmą w naturalny sposób czyni zeń pracownika lojalnego. Ponadto wydaje się, że w rzeczywistości, w której dominującym środkiem komunikacji jest internet, a w szczególny sposób media społecznościowe, nie da się uniknąć uniwersalizacji narzędzi komunikacji. Klienci oraz pracownicy zarówno wyższego jak i niższego szczebla funkcjonują bowiem w tej samej przestrzeni komunikacyjnej. Przestrzeni, w której wymiana informacji jest niezwykle prosta, szybka i płynna.

Dodaj swoją odpowiedź