Czemu gdy jest np. 2,99 zł muszę płacić 3 złote? To chwyt marketingowy?

Czemu gdy jest np. 2,99 zł muszę płacić 3 złote? To chwyt marketingowy?
Odpowiedź

zaokrąglasz do pełnej złotwóki....

Gdy cena wynosi 2,99 zl, pod zadnym pozorem nie musisz placic 3 zl....a "tylko" 2,99 zl. Inna sprawa to czesto slyszane "to bede winna panu grosik"... A chwyt marketingowy na pewno. Wczesniej wiele dyskontow uzywalo cen w tej wlasnie postaci ",99". W tej chwili wiele nawet czesto drogich sklepow oferuje swoje produkty w taki sam sposob, a ceny "99" powoduja u kupujacego wrazenie, ze sklep jest tani. Do tego dochodzi efekt psychologiczny: chciaz wiemy ze miedzy np. 10,00 a np. 9,90  czy nawet 9,99 realna roznica jest niewielka,  z psychologicznego punktu widzenia wydaje sie ona o wiele wieksza, i czesto sklania do zakupu.

Dodaj swoją odpowiedź