Pewna firma podnosi cenę o 7%, liczba sprzedawanych sztuk spada z 1850 do 1665. Jaka będzie elastyczność cenowa i czy to przedsięwzięcie się opłaca?

Pewna firma podnosi cenę o 7%, liczba sprzedawanych sztuk spada z 1850 do 1665. Jaka będzie elastyczność cenowa i czy to przedsięwzięcie się opłaca?
Odpowiedź

w załączniku rozwiązanie

Elastyczność cenowa to zmiana procentowa wielkości popytu, dzielona przez zmianę procentową ceny. zmiana popytu (%) / zmiana ceny (%) Procentowa zmiana ceny, która powoduje dużą procentową zmianę popytu, to elastyczność cenowa jest duża. Procentowa zmiana ceny, która powoduje niewielką procentową zmianę popytu, to elastyczność cenowa jest mała. E[p] = zmiana popytu (%) / zmiana ceny (%) (*zmiana proporcjonalna*), zmiana wielkości popytu: 1850+1665/2 = 1757,5 185/1757,5 185/1757,5 *100% / 7/3,5 *100 = ~0,11 * 1/2 *Zamiana / na * przez odwrócenie liczb w ułamku. ~0,11 * 1/2 = 0,055 Elastyczność popytu, dla tego przykładu wynosi 0,055. Odpowiedź.: Zmiana wielkości popytu > 1 to taką zmianę nazywa się elastyczną. Przedsięwzięcie znacząco nie wpływa na wzrost popytu.

Dodaj swoją odpowiedź