Wiadukt w Bolesławcu - województwo dolnośląskie. Wiadukt kolejowy z połowy XIX wieku, wykonany z kamienia, częściowo przebiegający nad rzeką Bóbr. Jeden z najdłuższych tego typu zarówno w Europie jak i w Polsce - ma 490 metrów. Wiadukt jest szeroki na 8 metrów - mieści dwa tory. Zburzony w czasie II Wojny Światowej, zaraz po niej został odbudowany. - bryła: obiekt składa się z przęseł, filary połączone są sklepieniami łukowymi (wyglądem nawiązuje do akweduktów rzymskich) - faktura: wykonany z piaskowca, elementy obrobione zgrubnie, nieszlifowane - funkcja: wiadukt kolejowy (funkcja transportowa) - technika wykonania: murowany - wpisanie w przestrzeń - stanowi przeprawę przez rzekę, ze wzgledu na wykorzystanie kamienia jako budulca wpisuje się naturalnie w otoczenie, dodana w 2006 iluminacja (oświetlenie) stanowi wspaniałe uwypuklenie jego naturalnych zalet jakimi są sklepienia łukowe między przęsłami.
BŁAGAM TO NA JUTRO! ZA PIERWSZĄ DOBRĄ DAJĘ NAJ!
Opisz bryłę, fakturę, funkcję, technikę wykonania, wpisanie w przestrzeń wiaduktu Bolesławieckiego ( zdj podane niżej)
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź