Do barier zewnętrznych możemy zaliczyć: - nieznajomość obyczajów, kultury i tradycji rozmówcy; - brak empatii i zrozumienia; - sposób wypowiadania się, który może być niezrozumiały lub irytujący dla rozmówcy; - stereotypy, którymi kierujemy się w ocenie naszego rozmówcy; - utrudnienia percepcyjne, takie jak np. złe warunki, w których prowadzimy rozmowę, hałas czy zamieszanie; - samopoczucie, nasz stan psychofizyczny może w znacznym stopniu wpłynąć na ocenę rozmówcy; - koncentrowanie się na fragmencie wypowiedzi i pomijanie jej reszty. Bariery wewnętrzne to: - osądzanie i dawanie rad rozmówcy; - narzucanie swoich opinii; - krytyka; - skłonność do manipulacji; - podejmowanie decyzji za innych; - moralizowanie; - używanie żargonu, wulgaryzmów i zwrotów w innym języku.
PROSZE PILNE
Wymień rodzaje barier komunikacyjnych które utrudniają ci właściwa interpretacje komunikatu.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź