Scharakteryzuj hipermarket, supermarket oraz sklepy dyskontowe według następujących cech: - powierzchnia sprzedażowa - rodzaj asortymentu - liczba pozycji asortymentowych - ceny - zakres usług dodatkowych Bardzo proszę o pomoc daje NAJJJJJ!!!!!!

Scharakteryzuj hipermarket, supermarket oraz sklepy dyskontowe według następujących cech: - powierzchnia sprzedażowa - rodzaj asortymentu - liczba pozycji asortymentowych - ceny - zakres usług dodatkowych Bardzo proszę o pomoc daje NAJJJJJ!!!!!!
Odpowiedź

Wśród trzech wynienionych największą powierzchnię sprzedażową mają hipermarkety (od 8000 do 22000 metrów kwadratowych), mniejsze są supermarkety (2500 metrów kwadratowych), a najmniejsze to dyskonty. Wszystkie te rodzaje sklepów oferują szeroki asortyment, przy czym najszerszy jest w hipermarketach, nieco węższy w supermarketach (ok. 12 tys. produktów), a najmniej rodzajów towaru znajduje się w dyskontach (1000-2000 produktów), przy czym te ostatnie najwięcej produktów oferują pod własną marką. W każdym z trzech typów slepu dostępne są zarówno towary spożywcze, jak i przemysłowe.   Jeśli chodzi o ceny, najniższe oferują dyskonty - dzieje się tak dlatego, że sklepy te oszczędzają na wystroju wnętrza itp. (tzw. niskie koszty funkcjonowania). Ceny w hipermarketach i supermarketach niewiele się różnią, ale są nieco wyższe niż w dyskontach. Nadal jednak bez problemu konkurują z małymi sklepami. Dzieje się tak dlatego, że omijają one pośredników, tzn. kupują towary bezpośrednio od producentów, czyli bez marży. Najwięcej usług dodatkowych oferują hipermarkety, np. możliwość zamawiania zakupów przez internet lub aplikację mobilną. Ponieważ często ulokowane są w centrach handlowych, można też podczas zakupów skorzystać z punktów usługowych, które tam się znajdują, np. pralni, restauracji, sal zabaw dla dzieci itp. W dyskontach zazwyczaj nie można skorzystać z usług dodatkowych.

Dodaj swoją odpowiedź