Opisz jak zaborcy traktowali Polaków, i jak walczyli o zachowanie polskości Zabór pruski................................................................................................ Zabór rosyjski....................................................

Opisz jak zaborcy traktowali Polaków, i jak walczyli o zachowanie polskości Zabór pruski................................................................................................ Zabór rosyjski......................................................................................................... Zabór austriacki.......................................................................................................
Odpowiedź

Zabor pruski sposoby walki polakow: - woz cyrkowy michala drzyymaly -rota piesn patriotyczna napisana przez M.konopnocka - strajk dzieci ze wrzesni (1901) - wykonywanie pracy organicznej Ogolnie wladze niemieckie chcialy ze spoleczenstwa polskiego zrobic totalnych niemcow uwazali ze, wszystko co NIE jest niemieckie jest zle m.in rugi pruskie (1885) wydalali oni polakow z zaborow austriackich I rosyjskich Zabor rosyjski walka polakow,: - dzialalnosc uniwersytetu latajacego - bizuteria patriotyczna - akladanie nielegalnych kolek samoksztalceniowych w gimnazjach na ktorych czytano polska literature Ogilnie rosjanie chcieli polakow troszke nauczyc po rosyjku czytac,pisac,liczyc I nic wie ej bo sadzili ze glupim narodem katwo sie steruje Austracki: w austrackim mozna bylo mowic po polsku,ogolnie raj dla tworcow kultury polskiem,ale byla to 'nedza galicyjska' czyli najubozszy zabor,trudnosci w znalezieniu pracy I najwiekszy stopien anafalbetyzmu

Mam nadzieję że pomogłam

Dodaj swoją odpowiedź
Język angielski

Opisz jak zaborcy traktowali Polaków i jak walczyli o zachowanie polskości Zabór pruski : .................................................................................................................................................................

Opisz jak zaborcy traktowali Polaków i jak walczyli o zachowanie polskości Zabór pruski : ...........................................................................................................................................................